مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین اعلام کرد؛

۲۰میلیارد ریال هزینه درمان افاغنه در قزوین

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۱:۵۶:۲۹
کد خبر: ۷۶۹۸۸۹
۲۰میلیارد ریال هزینه درمان افاغنه در قزوین
مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین هزینه درمان افاغنه مقیم این استان را ماهیانه ۲۰میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بهمن عشایری مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین در کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین گفت: ۵۸هزار تبعه افغانی در استان قزوین اقامت دارند که ماهانه ۲۰میلیارد ریال صرف هزینه‌ های درمان آنها می‌شود.

وی بیان داشت: از این تعداد ۳۲هزار تبعه، غیر مجاز و ۱۶هزار پناهنده هم مجاز هستند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به وضعیت استان قزوین، این آمار بالاتر از آستانه ظرفیت پذیری است و چالش‌ها و مشکلات متعددی برای مدیران استان و مردم به وجود آورده است.

عشایری گفت: وزارت کشور، سرشماری اتباع افغانی را در دستور کار دارد ولی با توجه به حضور تعداد زیادی از این افراد در لایه‌های پنهانی، دستیابی به آمارهای دقیق در این حوزه  با مشکل مواجه می شود.

مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین اظهار داشت: طبق آمار‌های اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ماهانه حدود ۲میلیارد تومان، میزان هزینه‌های درمان افاغنه در استان است که اگر این مبلغ را در کنار هزینه‌هایی که برای بخش آموزش و پرورش دانش آموزان افغانی صرف می شود، قرار دهیم مبلغ بالا و قابل توجهی در سال می شود.

عشایری ادامه داد: برای ایجاد هر شغل دولت ۲۵۰میلیون تومان باید هزینه کند و با توجه به اینکه طبق آمارها حدود ۲۰هزار افغانی در استان مشغول به کار هستند، محاسبه رقم این شاخص نیز بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌ها و چالش‌های روز جامعه بحث ازدواج تبعه‌های افغان با زنان ایرانی است که تبعات و مشکلات زیادی به دنبال دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز