سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین:

باغات سنتی قزوین در خطر سنجابهای غیربومی

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۴:۲۰:۲۲
کد خبر: ۷۷۰۳۹۷
باغات سنتی قزوین در خطر سنجابهای غیربومی
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: سنجابهای غیربومی بعنوان بحرانی نوظهور باغات سنتی و تاریخی قزوین را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در جلسه‌ای که به منظور ساماندهی وضعیت سنجابها در باغستانهای سنتی قزوین و با حضور تنی چند از مسولان و نمایندگان دستگاههای متولی امرتشکیل شد اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد رشد تصاعدی و افزایش چشمگیر جمعیت سنجابهای غیر بومی و مهاجر در باغستانهای سنتی و تاریخی قزوین هستیم که تهدید بسیار جدی برای سلامت و بقای این جنگلهای دست کاشت وبی‌نظیر هستند که بنا بر نظر کارشناسان امر، بزرگترین و قدیمیترین جنگل‌های مثمر و انسان ساز در جهان می باشند.

وی افزود: باغات سنتی قزوین علاوه بر تولید مقادیر قابل توجهی از محصولات مرغوب پسته، بادام و انگور که قزوین را به قطب تولید و صادرات این موارد نیز تبدیل کرده و نقش بسیار ارزنده و حایز اهمیتی در تعدیل و تلطیف هوای شهر و به تبع آن استان قزوین ایفا میکند که مسلما حفظ و نگهداری این گنجینه ارزشمند ضروری است.

این مقام مسئول ادامه داد: سنجابهای غیر بومی نه تنها درختان موجود در باغات را بیمار کرده و از بین میبرند، ناقل بیماریهای مشترک بین انسان و دام نیز میباشند که از آن جمله میتوان به هاری اشاره کرد.

وی در پایان گفت: در این جلسه مصوب شد که دستگاههای مسئول بهترین راهکار غیرشیمیایی مقابله با این آفت را که می تواند تله گذاری، رهاسازی پرندگان شکاری شکار مستقیم و... باشد انتخاب و با نظارت وهماهنگی اداره کل مدیریت بحران، اجرایی کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز