امام جمعه قزوین:

زائران امام حسین(ع) مورد غفران الهی قرار می‌ گیرند

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۰:۵۳:۱۵
کد خبر: ۷۷۰۸۱۴
زائران امام حسین(ع) مورد غفران الهی قرار می‌ گیرند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: طبق فرموده امام صادق (ع) زائران امام حسین(ع) مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در موکب زبیده خاتون در کربلای معلی اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند: کسانی که به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.

وی اذعان کرد: خیلی‌ها دلشان می‌خواهد در این مکان مقدس حضور پیدا کنند اما به دلیل بیماری، کهولت سن و کسالت نتوانستند بیایند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آنها بی قرار محبت امام حسین (ع) هستند اما برایشان مقدور نبود تا حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ما وظیفه داریم نایب الزیاره همه آن عزیزان و شهدا باشیم و اینها برکات کار ما می‌شود و بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اینجا کسی برای سیاحت و تفریح نمی‌آید، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند زیارت را با نیت زیارت بروید و شاهدیم زائران با این نیت در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌ کنند و این نیت ارزش کار آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکیدکرد: امام صادق (ع) فرمودند کسانی که به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند مورد غفران الهی قرار می‌گیرند و این رحمت الهی را زمانی درک می‌کنیم که پس از بازگشت احساس کنیم بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شده است.

وی بیان کرد: اگر کسی حج رفت و یقین نکرد که گناهانش آمرزیده شده، به قول خدا شک دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در زیارت امام حسین (ع) نیز گفته می‌شود هر قدمی که بر می‌دارید زیارت حج نصیب انسان می‌شود و باید باور کنیم که اینجا محل آمرزش گناهان است.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: امام صادق (ع) در ادامه حدیث می‌فرمایند: بدانید وقتی در اربعین امام حسین (ع) را زیارت می‌کنید، اساتید این دانشگاه امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع)، علی اکبر (ع)، علی اصغر (ع) و قاسم بن الحسن (ع) هستند و آن را باور کنید.

امام جمعه قزوین افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند کسانی که وارد این دانشگاه معنوی می‌شوند، به جایگاه حزب‌الله دست پیدا می‌کنند و باید از امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت بخواهیم ما را به این جایگاه برسانند چرا که اگر به این جایگاه دست پیدا نکنیم چیزی نصیبمان نمی‌شود.

وی اضافه کرد: رسیدن به جایگاه حزب الهی ما را مکلف می‌کند تا فرایض دین را جدی بگیریم و در مقابل فرایضی چون امر به معروف و نهی از منکر سکوت اختیار نکنیم و در مقابل مفاسد محکم بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حزب‌الله یعنی تمام قد برای تحقق اهداف دین در میدان باشیم و اگر این هدف محقق شود کشور و استان ما آباد خواهد شد و صاحب محافل دینی ارزشمند خواهیم شد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: کسانی که مانع پیوند دو ملت ایران و عراق را کنار زدند و بعثی‌های صدامی را سر جایشان نشاندند و ملت عراق را از شرّ رژیم بعثی رها کردند، شهدای گرانقدر بودند و باید قدردان رشادت‌های آنها باشیم و آن عزیزان به گردن ما حق دارند.

امام جمعه3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز