رییس دادگستری شهرستان البرز عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای حمایت از تولید ملی

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۱۲:۴۶:۴۲
کد خبر: ۷۷۱۲۵۳
استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای حمایت از تولید ملی
رییس دادگستری شهرستان البرز از استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی برای حمایت از تولید ملی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابوالفضل محبی رییس دادگستری شهرستان البرز و نماینده دادگستری در چهل وهفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین گفت: دستگاه قضایی تمام  ظرفیت خود را جهت حمایت از تولید ملی بکار خواهدگرفت.

محبی ابرازکرد: بدون شک تصمیمات شتابزده و غیرکارشناسی موجب افزایش و گسترده تر شدن نواقص موجود در این حوزه می‌شود و نتیجه گیری‌های موهوم از این گونه اقدامات غیرعلمی ناامیدکننده خواهد بود که در این خصوص دولت باید توجه جدی تری برای رفع چالش‌های موجود داشته باشد.

نماینده دادگستری استان قزوین اذعان کرد: مشکلات و درد دل‌های بخش خصوصی و تولیدکنندگان باید شنیده شود و مورد بررسی قرار گیرد تا با استفاده از تجربیات مشترک بخش خصوصی و دولت بتوان راهکارهای علمی برای برون رفت از وضعیت فعلی تبیین کرد.

رییس دادگستری شهرستان البرز ضمن تبیین ضرورت اصلاح هر چه سریع تر قانون تجارت مصوب 1304شمسی که برگرفته از قانون 1807میلادی فرانسه می‌باشد و حتی در خود فرانسه بارها اصلاح شده بر لزوم اجرای بند و تبصره 16قانون بودجه 1397کل کشور مبنی بر بخشودگی جرایم بانکی اشخاص خصوصی در صورت تسویه حساب تسهیلات معوق توسط بانک ها تاکیدکرد.

وی به نمایندگان مجلس حاضر در جلسه تذکر داد: لازم است مقررات به دقت تصویب و اجرای آن پیگیری شود درغیراینصورت اصلاح این مقرره آن هم در شرایطی که اولاً هنوز علیرغم گذشت 6ماهه اول سال اجرایی نشده و ثانیاً برخی از موارد پیشنهادی برای اصلاح از جمله پیشنهاد حذف واژه اولیه از عبارت قرارداد اولیه اثر مثبت آنرا از بین می‌برد، دردی از جامعه تولید و صنعت دوا نخواهد کرد.

این مقام قضایی ادامه داد: لازم است در مقام تفسیر قوانین به جای سخنگو و مفسر صرف مقنن بودن،‌ پشتیبان حقوق مردم باشیم زیرا صاحبان اصلی این قوانین، خود مردم هستند و در واقع در علم حقوق به هر مقرره و قانون به مثابه یک راه حل برای برون رفت از یک مشکل عمومی نگریسته می شود.

محبی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته در دادگستری کل استان قزوین از جمله برگزاری نشست‌های مکرر ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات قضایی و حقوقی واحدهای تولیدی، ‌ضمن تأکید بر بخشنامه صادره توسط ریاست کل دادگستری استان مبنی بر حمایت از تولید، اعلام کرد: دادگستری کل استان از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت صحیح از تولید ملی استفاده خواهد کرد.

این نشست با حضور رییس کمیسیون ویژه اصل 44مجلس شورای اسلامی، رییس کمیته حمایت از تولید ملی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، معاون امور صنایع وزیر صنعت؛ معدن و تجارت، نماینده اتاق بازرگانی کشور و مقامات استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز