مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبرداد:

بازرسی از۲هزار و ۱۴۵کارگاه ساختمانی و کشاورزی در قزوین

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۴:۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۷۱۸۵۳
بازرسی از۲هزار و ۱۴۵کارگاه ساختمانی و کشاورزی در قزوین
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از انجام 2هزار و 145 فقره بازرسی از کارگاه ساختمانی و کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: 2هزار و 145فقره بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از کارگاه‌های ساختمانی و کشاورزی استان انجام شده است.

وی افزود: این تعداد بازرسی به شناسایی 539نیروی غیرمجاز و صدور بالغ بر یک میلیارد و 470میلیون ریال برگ جریمه منجر شد.

وی ادامه داد: تاکنون 48درصد از قبض های جریمه صادر شده برابر با 674میلیون و 350هزار ریال وصول شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین ادامه داد: در سال گذشته نیز چهار هزار و 480مورد بازرسی مشترک و انفرادی از کارگاه‌های ساختمانی و مشاغل کشاورزی استان صورت گرفت که به شناسایی هزار و 146نیروی کار غیرمجاز، معرفی 525کارفرما به مراجع قضایی و صدور 501برگ جریمه منجر شد.

بابایی افزود: طبق بازرسی‌های صورت گرفته در سال 96حدود 2میلیارد و 670میلیون ریال برگ جریمه صادر شد که 61درصد آن برابر با یک میلیارد و 625میلیون ریال وصول شد.

وی گفت: 22بازرس در سطح استان وظیفه انجام بازرسی‌ های ادواری از واحدهای مشمول قانون کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار به منظور پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان در خصوص مباحث مختلف ایمنی، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول، بررسی مشاغل سخت و زیان آور، نظارت بر اشتغال اتباع خارجی، بررسی و صدور گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مسئولان ایمنی کارگاه‌ها را برعهده دارند.

این مسئول ادامه داد: فقط 158کارگاه مشمول قانون کار در استان وجود دارد که باید طبق برنامه زمانبندی، مورد بازرسی‌های ادواری قرار گرفته و نواقص حفاظت فنی و بهداشت کار به آنها ابلاغ شود.

بابایی ادامه داد: تعداد بازرسان کار استان با توجه به گستردگی وظایف و حوزه کاری بسیار اندک است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد صدور مجوزهای لازم برای استخدام و رفع مشکل کمبود پست‌های سازمانی در این دستگاه باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز