مدیرکل دفتر سیاسی استانداری قزوین تاکیدکرد:

لزوم مشارکت احزاب در امور سیاسی

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۲:۳۳:۳۳
کد خبر: ۷۷۲۲۶۵
لزوم مشارکت احزاب در امور سیاسی
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین بر لزوم مشارکت احزاب در امور سیاسی تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صفر فضلی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین در نهمین نشست هم اندیشی دفتر سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با تعدادی ازاحزاب سیاسی اصلاح طلب استان که در محل سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی برگزار شد بیان داشت: باید احزاب در امور سیاسی مشارکت داشته باشند و مباحث از پایین و بطن جامعه به بالا، احصاء وتجزیه وتحلیل و در بین تصمیم گیران و مسئولان منعکس شود.

مدیر کل سیاسی، انتخابات وتقسیمات کشوری استانداری قزوین در این جلسه توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت دفتر سیاسی و رویکرد جدید آن و برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای تبدیل دفتر سیاسی  به خانه‌ای برای فعالان سیاسی ارائه کرد.

وی افزود: در این دوره نگرش به احزاب با دوره‌های قبل تفاوت کرده و فضای سیاسی نسبت به دوره‌های گذشته مطلوب تر و باز تر شده و احزاب با توجه به سلایق متفاوتی که دارند باید با گفتگو، سعه صدر و تحمل نظرات، یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته خانه احزاب، که یک نهاد مدنی است راه اندازی و احزاب در یک جا متمرکز خواهند شد و در کنار هم با سلایق و نگرش‌های متفاوت  به صورت فراکسیونی کار را پیش خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: باید با کمک یکدیگر زمینه و بستر لازم  برای نهادینه کردن گفتگو در بین جریان‌ها و تشکل‌ها را فراهم آوریم.

محمد حیدری قائم مقام دبیر حزب کارگزاران سازندگی هم در این جلسه ضمن تشکر از مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین بابت برگزاری  نشست‌های هم اندیشی با احزاب استان، گزارشی از فعالیت حزب ارائه ودر ادامه به بحث تقویت و بهاء دادن  واحیای جایگاه احزاب، شایسته سالاری به دور از گرایشات سیاسی وحمایت دفتر سیاسی از احزاب و برگزاری مستمر جلسات مطالبی بیان کرد.

مهران قاسمی دبیر حزب ندای ایرانیان نیز با تاکید بر برگزاری  نشست‌های هم اندیشی با احزاب استان، گزارشی از فعالیت این حزب ارائه کرد.

وی در ادامه به مسائل ومشکلات، نحوه برخوردوتضعیف احزاب، قبول داشتن و تقویت و جدی گرفتن احزاب، فصلی بودن فعالیت احزاب در هنگام انتخابات و ساکن شدن بعد از آن پرداخت.

ابراهیم عبدالرزاقی دبیر مجمع نیروهای خط امام(ره) نیز گزارشی از فعالیت حزب ارائه و در ادامه در رابطه با ارتقاء سطح آموزش احزاب، حمایت ومساعدت دفتر سیاسی استانداری از احزاب وهمچنین دعوت و هماهنگی با نشریه‌ ها جهت مصاحبه و درج مطالب احزاب مطالبی بیان کرد.

 

 

نظر شما