به مناسبت هفته پدافند غیرعامل صورت گرفت؛

برگزاری رزمایش حمله تروریستی به استانداری قزوین

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۳:۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۷۳۱۷۷
برگزاری رزمایش حمله تروریستی به استانداری قزوین
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل رزمایش تروریستی در محوطه استانداری قزوین با حضور نیروهای امداد و نجات، آتش نشانی، یگان ویژه پلیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و افزایش قدرت مقابله با تهدیدات دشمن، روز سه شنبه رزمایش تروریستی با حضور نیروهای پدافند غیرعامل، یگان ویژه و تیم خنثی سازی بمب پلیس، آتش نشانی، امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محوطه استانداری قزوین برگزار شد.

پس از آن که یگان حفاظت نیروی انتظامی استانداری به تردد غیرمعمولی و غیر عادی تیم پیمانکار تاسیساتی به محوطه استانداری مشکوک شد موضوع به حراست اطلاع داده شد.

رزمایش4

در این میان تیم تروریستی دونفره با لباس کار و جعبه ابزار محتوی مواد منفجره به داخل استانداری نفوذ کرده و نسبت به جاسازی مواد منفجره در سالن جلسات شورای تامین و معاونت سیاسی و نیز بمب گذاری یک دستگاه خودروی اقدام کرده بود.

بررسی اولیه توسط حراست استانداری انجام و موضوع به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اداره اطلاعات استان اطلاع داده شد و تحقیقات همه جانبه به سرعت آغاز شد.

پس از اطمینان از بمب گذاری در استانداری تیمهای ویژه امدادی و خنثی سازی وارد عملیات شدند و مسیرهای منتهی به استانداری از جمله میدان حسن پور، چهارراه هشت بهشت و میدان سرداران مسدود و از تردد خودروهای عبوری به این منطقه جلوگیری شد.

با ورود نیروها عملیات تیم چک و خنثی سازی در طبقات فوقانی استانداری قزوین آغاز شد و مشخص شد بمبها به صورت ریموتی است و به سرعت کارکنان استانداری از داخل ساختمان تخلیه و وارد محوطه شدند.

 ضمن درخواست نیروی کمکی از سپاه و ارتش برای همکاری با نیروی انتظامی حلقه دوم امنیتی توسط ارتش در محوطه بیرونی استانداری نیز ایجاد شد.

تیم تروریستی با دیدن حلقه های انتظامی و امنیتی اطراف استانداری مجبور به درگیری مسلحانه با یگان امداد و نجات شدند و در درگیری مسلحانه تروریست‌ها با نیروهای یگان امداد، دستیار اصلی تیم تروریستی به هلاکت رسید.

تروریست دوم برای نجات جان خود یکی از کارمندان استانداری را به گروگان گرفت که در حال فرار به سمت پشت بام با شلیک اسلحه مجروح شد.

تروریست‌ها خودروی وارد شده به محوطه استانداری را با کنترل از راه دور منفجر کردند و تیمهای آتش نشانی بلافاصله برای مهار آتش اقدام کردند.

همچنین مشاور کنترل روانی معاونت اجتماعی به عنوان فرد مذاکره کننده با تروریست‌ها وارد گفتگو شد که به نتیجه نرسید زیرا تروریستها تقاضای بالگرد کرده بودند.

تیم رهایی گروگانها نیز توانستند گروگان را آزاد کرده و تروریست را مجروح و دستگیر کنند.

رزمایش3

نظر شما