دادستان قزوین:

دستگاه قضایی تمام قد برابر زیاده خواهان می‌ایستد

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۷۴۹۲۱
دستگاه قضایی تمام قد برابر زیاده خواهان می‌ایستد
محمد قاسمی گفت: دستگاه قضایی تمام قد برابر زیاده خواهان می‌ایستد و مانع از سوء استفاده آنها از خلاء های قانونی موجود در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در اولین نشست با قضات دادسرای قزوین که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: ما در اجرای قانون و احقاق حق با هیچ شخص و مقامی تعارف نخواهیم داشت و با قدرت و با جدیت تمام با کسانی که از خلاء های قانونی سوء استفاده کرده و حقوق جامعه و مردم را به نفع خود و یا دیگران تضییع کرده اند برخورد خواهیم کرد و در برابر آنان تمام قد خواهیم ایستاد.

وی افزود: کار قضات و کارکنان دستگاه قضایی به دلیل ارتباط مستقیم با حقوق، آبرو، مال، جان و ناموس مردم از اهمیت و حساسیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

دادستان مرکز استان اذعان کرد: امر قضاوت یک امر بسیار خطیر است و اگر در روایات ملاحظه کرده باشیم، می بینیم‌‎ ‌که مسأله قضاوت چقدر مشکل است زیرا قضات با جان و ناموس مردم و با اموال‌‎ آنان سروکار دارند و چنانچه خدای ناخواسته به طور دقیق و‌‎ ‎‌شایسته عمل نشود علاوه بر مسئولیت شرعی نسبت به اصل آن،‌‎ ‎‌یک مسئولیت بزرگتر که همان پاسخگو بودن در برابر خداوند است نیز وجود دارد.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: هدف همه ما احقاق حق و تحقق عدالت در جامعه است و باید در جهت رسیدن یه این هدف مهم تلاش کنیم و نباید تحت تاثیر برخی مسائل قرار گیریم و بگذاریم برخی حب و بغض ها و ارتباطات اجتماعی در امر قضاوت اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: بین برادر و دشمن مان باید با یک نگاه و در کمال بی طرفی و با هدف جلب رضایت خداوند سعی، تلاش و قضاوت کنیم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که گاها یک تصمیم ما می تواند سرنوشت یک انسان را تعیین کند و خدای ناخواسته به دلیل عدم دقت ما در رسیدگی موجب شود حقی از جامعه و مردم تضییع شود زیرا مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود می دانند و ما باید در کمال دقت و با بی طرفی کامل احقاق حق نماییم.

قاسمی اظهار داشت: حجم ورودی پرونده به دادسرا نسبت به سال های قبل افزایش یافته است و شاید گاها کمبود کادر قضایی و اداری در این بخش احساس شود و همینطور با کمبودها و کاستی‌هایی از لحاظ امکانات اداری و ساختمان روبرو باشیم ولی با تمام این شرایط از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و بر این باوریم که  کار در دادسرا به صورت شبانه روزی است و باید همیشه حاضر باشیم و نباید برخی مشکلات ما را از مسیر احقاق حق، تحقق عدالت و ایجاد امنیت در سطح جامعه دور کند

وی تاکید کرد: سیاست‌های کلان قوه قضاییه و اولویت های هشت گانه رییس کل دادگستری استان باید با جدیت دنبال شود و در جهت احیاء حقوق عامه که از اولویت های دادسرای قزوین است باید گام های موثری برداریم تا بتوانیم رضایت عمومی را جلب کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان اذعان کرد: باید کار در دستگاه قضایی را یک فرصت الهی بدانیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم  تا در آخر از صحنه آزمایش الهی سربلند بیرون بیاییم.

دادگستری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز