به همت کانون وکلای دادگستری قزوین؛

نشست تخصصی بررسی تحلیلی قانون هوای پاک برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۵:۳۲:۲۷
کد خبر: ۷۷۵۰۶۹
نشست تخصصی بررسی تحلیلی قانون هوای پاک برگزار شد
نشست علمی تخصصی بررسی تحلیلی قانون هوای پاک به همت کانون وکلای دادگستری قزوین و با حضور مسئولان کانون و نمایندگان ارگان های مختلف در محل این کانون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست علمی تخصصی بررسی تحلیلی قانون هوای پاک به همت کانون وکلای دادگستری قزوین و با حضور محمد نسخه چی رئیس و دکتر کمالی و سرداری اعضای هیئت مدیره کانون و نمایندگان اداره کل محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و سازمان های مردم نهاد در محل این کانون برگزار و در مورد عوامل ایجاد آلاینده ها و راهکارهای قانونی برای مقابله با مخاطرات زیست محیطی بحث و تبادل نظرشد.

در این نشست الزامات قانونی و موانع اجرایی قانون هوای پاک مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

" نسخه چی" رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین در این نشست ضمن خیرمقدم به حضار اظهارکرد: کانون وکلای دادگستری قزوین بعنوان یک نهاد غیردولتی وظیفه دفاع از حقوق مردم را برعهده دارد.

وی ادامه داد: تلاش کرده ایم تا در راستای  وظایف قانونی در احیای حقوق عامه نقش موثری داشته باشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین اذعان کرد: یکی از اقدامات این کانون استفاده از وکلای مختلف جهت برقراری ارتباط با نهادهای مختلف در راستای برقراری حاکمیت قانون بوده است.

نسخه چی افزود: همچنین در گذشته درخصوص حقوق کودک و زنان و بحث زندانیان ورود پیداکرده ایم و محیط زیست همواره دغدغه فردی ما بوده و جلسات مهمی هم در این زمینه ازجمله بحث تالاب برگزارشده است.

وی خاطرنشان کرد: کانون وکلا بعنوان یک نهاد تخصصی رابط مجموعه های مجری قانون بوده و درمجموع قانون وظایفی برای ادارات مختلف تعیین شده که باید ارتباط و همبستگی بین آنها جهت اجرای قانون برقرارشود.

این مقام مسئول اذعان کرد: کانون وکلا و وکلای دادگستری ظرفیت ایجاد این همبستگی را دارند تا محیط زیست بهتری داشته باشیم.

نسخه چی تاکیدکرد: کسانی که فعالیت محیط زیستی انجام می دهند بعضا در مذان اتهام های مختلفی هستند که وکلا می توانند با ارائه موارد قانونی از آنها دفاع کنند.

در ادامه دکتر "کمالی" عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین با اشاره به نامگذاری 29 دی ماه بعنوان روز هوای پاک گفت:محیط زیست مورد توجه همه هست و باید تلاش کنیم در راستای صیانت از آن گام برداریم.

وی از محیط زیست بعنوان یکی از 7 ابرچالش کشور یادکرد و افزود: ضمن توجه به مباحث تالاب و آب در سال های گذشته در مقوله هوا نیز ورود پیدا کردیم.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین از آمادگی این کانون برای همکاری جهت حفظ محیط زیست و آب و هوا از آلاینده ها سخن گفت.

دکتر کمالی با اشاره به اینکه ایران جزو 10کشور تولیدکننده گازهای گلخانه ای است افزود: حقوق محیط زیست نسل سوم حقوق بشر محسوب می شود و از مقررات بین المللی الهام می گیرد.

"مظفری" نماینده محیط زیست هم در این نشست گفت: کانون وکلا با ورود به حوزه محیط زیست می تواند کمک شایانی کند.

وی با اشاره به وجود سه رویکرد در بحث قانون هوای پاک گفت:در طرح جامع شرح وظایف دستگاه های اجرایی مشخص شده است.

مظفری ادامه داد: در این طرح علاوه بر موضوعات پیشگیرانه؛ میزان جرایم نیز تعیین شده و یکسری سیاست گذاری برای شرایط اضطراری و بحران درنظر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: آئین نامه اجرایی این طرح ابلاغ شده و درگذشته به برخی عناوین ایجاد آلاینده ها زیاد توجه نمی شد که همین امر باعث ازدیاد آلودگی صوتی در محدوده های شهری شده است.

مظفری با اشاره به موضع امواج و آلودگی های ناشی از آن اظهارکرد: بازنگری در بحث استانداردهای آلاینده های هوا ضروری است و طبق مطالعه صورت گرفته مشخص شد این آلایندگی در شهرستان های تاکستان، محمدیه، قزوین و آبیک بیش از حد استاندارد است.

"ظاهریان" نماینده منابع طبیعی هم در این جلسه اظهارکرد: داشتن هوای پاک مستلزم داشتن منابع طبیعی خوب است.

وی اذعان کرد:60درصد از عرصه کشور در اختیار منابع طبیعی است که باید به این دستگاه توجه بیشتری کرد.

در ادامه هریک از نمایندگان سازمان های مردم نهاد به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند و حضار در قالب پرسش و پاسخ تبادل نظر کردند.

در پایان این نشست مقرر شد این نشست ها در راستای رسیدن به نتیجه مطلوب و با محوریت کانون وکلا ادامه داشته باشد.

کانون وکلا2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز