رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین مطرح کرد؛

نقش سازنده وکلا در اجرای قوانین زیست محیطی

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۶:۰۷:۱۸
کد خبر: ۷۷۵۰۸۶
نقش سازنده وکلا در اجرای قوانین زیست محیطی
"محمد نسخه چی" در گفت و گوی اختصاصی با برنا: نقش وکلا در اجرای قوانین زیست محیطی سازنده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "محمد نسخه چی" رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین در گفت و گوی اختصاصی با برنا با اشاره به اینکه این کانون حامی فعالیت های زیست محیطی است، گفت: نقش وکلا در اجرای قوانین زیست محیطی سازنده است.

نسخه چی با بیان اینکه نشست های تخصصی در گذشته نیز توسط کانون وکلا برگزار شده اذعان کرد: وکلا و حقوق دانان باید به کمک مدیریت شهری و سمن ها بیایند تا اقداماتی که در زمینه حفظ محیط زیست انجام می شود جنبه قانونی عینی تری داشته باشد.

وی ابرازکرد: برگزاری نشست علمی تخصصی هوای پاک گامی عملی برای آشنایی وکلا، شهروندان، فعالان محیط زیست و سمن ها با این قانون مهم و تاثیرگذار است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در حوزه های مختلف خلاء قانونی نداریم افزود: فقط در بحث اجرا باید قوانین تبیین شوند و نقاط ضعف و قوت آنها بررسی شود.

نسخه چی افزود: همچنین باید قوانین انطباق داده شده و زمینه اجرای آنها فراهم شود.

وی اذعان کرد: هدف از برگزاری این نشست بیشتر آگاه کردن مردم و کمک به مسئولان برای اجرای قانون هوای پاک بود.

نسخه چی اظهارکرد: کانون وکلای دادگستری قزوین بعنوان یک نهاد غیردولتی وظیفه دفاع از حقوق مردم را برعهده دارد.

وی ادامه داد: تلاش کرده ایم تا در راستای  وظایف قانونی در احیای حقوق عامه نقش موثری داشته باشیم.

نسخه چی افزود: همچنین در گذشته درخصوص حقوق کودک و زنان و بحث زندانیان ورود پیدا کرده ایم و محیط زیست همواره دغدغه فردی ما بوده و جلسات مهمی هم در این زمینه ازجمله بحث تالاب برگزار شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: کانون وکلا و وکلای دادگستری ظرفیت همبستگی بین مجریان قانون و فعالان محیط زیست را دارند تا محیط زیست بهتری داشته باشیم.

نسخه چی تاکیدکرد: کسانی که فعالیت محیط زیستی انجام می دهند بعضا در مذان اتهام های مختلفی هستند که وکلا می توانند با ارائه موارد قانونی از آنها دفاع کنند.

نسخه چی (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز