سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین اعلام کرد؛

پیشتازی قزوین در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۳:۲۲
کد خبر: ۷۷۵۳۰۳
پیشتازی قزوین در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: قزوین از استانهای پیشتاز در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به سالگرد زلزله کرمانشاه بیان داشت: در ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد استانهای معین؛ استان قزوین یکی از استانهای پیشتاز با عملکرد بسیار خوب ارزیابی شد.

مهدیخانی افزود: این افتخار برای تمامی دستگاههای امدادرسان از جمله، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اداره کل مدیریت بحران استانداری و... به ثبت رسید.

وی اذعان کرد: یکسال از رخداد دلخراش زلزله در استان کرمانشاه گذشت ولی داغهای بر دل مانده هنوز تازه است که ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیز زلزله زده در استان کرمانشاه و آرزوی توفیق و سربلندی برای بازماندگان این فاجعه ملی، رحمت و غفران الهی را برای درگذشتگان، از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

این مقام مسئول گفت: ساعاتی پس از وقوع این رخداد دلخراش، دولت و مردم برای امداد و کمک رسانی بسیج شده و توانستند خدمات شایسته‌‍ای را نیز ارائه کرده و حماسه ملی دیگری بیافرینند.

مهدیخانی بیان کرد: بیمارستان فوق مجهز صحرایی مدیریت بحران استان از امکان‌های ارزشمندی بود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در منطقه زلزله زده مستقر شده و خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه کرد.

وی ادامه داد: ماشین آلات و تجهیزات آوار برداری و راهسازی استان، چادرهای اسکان و کانکس، اقلام زیستی و پوشاک و نیز سیل کمک‌های مردمی به منطقه بسیج شده و خیرین بسیاری نیز در یک حرکت خداپسندانه مقادیر قابل توجهی اجناس مورد  نیاز مردم را با حمایت نیروهای هلال احمر و دستگاهای امدادی به منطقه فرستاند.

مهدیخانی گفت:  این عزم و اراده مردم شریف استان و مسئولین و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، ستودنی است.

این مقام مسئول افزود: امروز و در سالگرد زلزله کرمانشاه، بنا بر آمار رسمی اعلام شده 70درصد از 100هزار واحد تخریبی  و آسیب دیده در استان کرمانشاه، با مشارکت دولت و همت استانهای معین و مردم باز سازی شده ودر اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تیپ حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز متولی امر بازسازی در منطقه گیلان غرب، در 2شهر و 200روستا میباشند، که عملکرد رضایت بخشی را داشته، به طوری که از 3898واحد تخریب شده تعداد حدود 1200واحد ساخته و تحویل مالکین شده و از 11240واحد تعمیری نیز حدود 10000واحد تعمیر و تحویل شده است .

مهدیخانی ابرازکرد: یک مدرسه 6کلاسه نیز توسط انجمن خیرین جراح استان در قصر شیرین ساخته و افتتاح شد.

وی در پایان تصریح کرد: این عزم ملی و مشارکت صادقانه، نتیجه تعهد دولت تدبیر و امید و دلسوزی مردم بوده و شایسته قدر دانی است. مهدیخانی بیان کرد: اگرچه زلزله امری طبیعی و غیرقابل اجتناب است ولی می توان با رعایت اصول و شیوه صحیح ساخت و ساز و آموزشهای نحوه مقابله با آن، تا حد زیادی مانع از بروز خسارات و تلفات ناشی از این بلای ویرانگر بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز