امام جمعه قزوین در کنگره سه هزار شهید استان:

همراهی با آرمان‌های شهدا موجب شفاعت آنها می‌‌ شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۲:۵۹:۳۶
کد خبر: ۷۷۵۸۲۴
همراهی با آرمان‌های شهدا موجب شفاعت آنها می‌‌ شود
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: درصورت همراهی با آرمان‌های الهی شهدا مورد شفاعت آنها قرار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در کنگره سه هزار شهید استان که با عنوان اجلاسیه دانشگاهیان برگزار شد گفت: اگر در دنیا با آرمان‌های الهی شهدا همراه شویم و در راستای تحقق آن حرکت کنیم شهدا ما را شفاعت می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی به آیه 111 سوره توبه اشاره و اظهارکرد: خدای متعال به همه مردم عالم اعلام کرده است که من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و در مقابل بهشت و حیات طیبه را به آنها می‌بخشم و آنها را صاحب حیات معنوی و ابدی می‌کنم.

وی با بیان اینکه نباید کسانی که خداوند جان و مال آنها را خریداری کرده است مرده بپنداریم، گفت: به واسطه انبیاء (ع)، علمای ربانی و شهدا، آنهایی که ایمان نیاورده‌اند صاحب ایمان می‌شوند و به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و این مهم نشان دهنده آن است که شهدا زنده و هدایتگر هستند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در احادیث آمده است سه گروه هستند که انسانها را شفاعت می‌کنند، خاطرنشان کرد: انبیا (ع) و ائمه اطهار (ع)، علما و شهدا در قیامت شفیع انسان‌ها خواهند بود و این مهم جایگاه والای شهدا را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اینکه می‌گوییم انبیا (ع)، ائمه اطهار (ع)، علما و شهدا شفاعت می‌کنند به معنای آن نیست که هر طور زندگی کردیم و هر رفتاری داشتیم می‌توانیم مورد شفاعت آنها قرار بگیریم بلکه باید با آرمان‌های والا و مقدس آن عزیزان همراهی داشته باشیم تا ما را شفاعت کنند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند درخواست کرد او و فرزندانش را اقامه کننده نماز قرار دهد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اقامه نماز همان اقامه دین، عدالت، توحید، ولایت و هر آنچه که خدا در قرآن از ما خواسته است، می‌باشد.

آیت‌الله عابدینی افزود: حال اگر کسی در اقامه دین در کنار حضرت ابراهیم (ع) قرار گرفت و در تحقق این آرمان مقدس کوشید، شفاعت آن حضرت شامل حال او می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر کسی در اشاعه دین و تحکیم بنیان تقوا در حراست از ارزش‌های الهی، توسعه و نشر و تعمیق علم و دانش در کنار رسول گرامی اسلام (ص) قرار گرفت، پیغمبر (ص) شفیع او خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر در برقراری عدالت و نگاه انسانی جامع و فراگیر نسبت به همه آحاد انسانها در کنار امیرالمؤمنین (ع) قرار بگیریم آن حضرت شفیع ما خواهد شد و اگر در کرامت انسانی در کنار امام حسن (ع) ایستادیم و صاحب کرامت شدیم، امام (ع) شفیع ما می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر در کنار بانوی عالم آفرینش در حفظ و حراست از ولایت، امامت، قرآن و دین همه هستی خود را وقف کردیم، حضرت زهرا (س) و اگر در ذلت‌ ناپذیری در کنار امام حسین (ع) قرار گرفتیم اباعبدالله الحسین (ع) شفیع ما خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر در بیان نهضت و انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) و انقلاب حسینی عصر ما کار زینبی (س) انجام دادیم، حضرت زینب کبری (س) شفیع ما خواهد شد و اگر نقش شهیدان را درک کردیم و صادقانه برای ایفای این نقش فعالیت کردیم، شفاعت شهدا را بدست می‌آوریم.

امام جمعه3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز