استاندار در روز پایانی کنگره شهدا:

عزت و اقتدار کشور مرهون خون شهداست

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۰:۴۳:۰۲
کد خبر: ۷۷۶۱۵۱
عزت و اقتدار کشور مرهون خون شهداست
"عبدالمحمد زاهدی" گفت: عزت و اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین که در شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: باید بدانیم که همه آنچه که امروز به عنوان عزت، اقتدار و افتخار در داخل و خارج کشور داریم مرهون خون‌های پربهایی است که در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه‌های دفاع مقدس در این نظام و انقلاب به زمین ریخته شده است و باید قدردان آنها باشیم.

استاندار قزوین تاکیدکرد: دستاورد کنگره سه هزار شهید استان قزوین برای مدیران و مسئولان باید تلاش بیشتر برای خدمت گذاری به مردم مخصوصا خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد.

وی بیان داشت: اگر نتوانیم برای خود از این کنگره و فعالیت‌های آن توشه‌ای به دست آوریم در دنیا و آخرت خسارت خواهیم داد و تمامی تلاش‌های ما برای برگزاری کنگره بیهوده بوده است.

استاندار قزوین ادامه داد: کنگره سه هزار شهید استان قزوین پایان پذیر نیست و دبیرخانه این کنگره فعال خواهد بود و به ویژه در حوزه‌های هنری و ادبی و تولید آثار ماندگار در استان در ارتباط با شهدا تلاش خواهد کرد.

زاهدی اضافه کرد: وقتی از شهیدان سخن می‌گوییم منظور کسانی هستند که به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) خداوند آنها را در آخرالزمان از امت اسلام گلچین کرده است و آنها مصداق مومنان وفادار به عهدهای خود هستند.

وی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره گفت: این اقدام‌ها و تلاش‌ها در برابر ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان قطره‌ای در برابر اقیانوس است ولی ما وظیفه خود می‌دانیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

این مسئول ادامه داد: از یکی دو ماه گذشته همه فضای استان معطر به نام و یاد شهدا شده است و مردم در همه روستاها و شهرهای استان با هزینه خود برای برگزاری یادمان‌ها و یادوارههای شهدا با عشق و علاقه اقدام کردند.

 

 

نظر شما