رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خبرداد:

صدور ۷هزار فقره گواهی حمل فرآورده‌های خام دامی

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۷۶۷۶۰
صدور ۷هزار فقره گواهی حمل فرآورده‌های خام دامی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از صدور بیش از 7هزار فقره گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان از ابتدای سال97 تا اواسط آبان ماه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر مهدی جلوخانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال97 تا اواسط آبان ماه تعداد 7هزارو 560فقره گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل فرآورده‌های خام دامی در شهرستان قزوین صادر شده است.

دکتر جلوخانی تصریح کرد: از این تعداد، 4هزارو851 مجوز جهت حمل گوشت مرغ تازه، 2هزارو 384مجوز برای حمل شیر خام، 190مورد مجوز حمل گوشت منجمد دامی، تعداد 81 مجوز برای حمل تخم مرغ خوراکی و نطفه‌دار، 12مجوز برای حمل آلایش مرغی و 42مورد مجوز برای گوشت بوقلمون و ماهی در واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اذعان کرد: بر اساس بند "د" ماده 3قانون سازمان دامپزشکی، نقل و انتقال کلیه محموله‌های دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام باید با موافقت سازمان دامپزشکی باشد و متقاضیان حمل می‌بایست نسبت به دریافت گواهی بهداشتی اقدام کنند.

دکتر جلوخانی در پایان خاطر نشان کرد: این مجوزها به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی صادر شده و کلیه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی نیاز به بارنامه از شرکت مربوطه و گواهی بهداشتی حمل از اداره دامپزشکی دارند.

 

 

نظر شما