رییس کل دادگستری استان قزوین:

کتاب گریزی از مشکلات اساسی جامعه است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۲:۴۲:۰۱
کد خبر: ۷۷۶۸۱۶
کتاب گریزی از مشکلات اساسی جامعه است
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: یکی از مشکلات جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین که به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار انجام پذیرفت، گفت: یکی از مشکلات جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است که این موضوع علت‌های متعددی می‌تواند داشته باشد که در راس آن "نبود احساس ضرورت" است، زیرا تا وقتی که انسان در وضعیت نیاز قرار نگیرد در پی رفع آن نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است چون پیامبر اسلام(ص) رسالتش را با فرمان "خواندن" از سوی خداوند متعال آغاز کرد و همچنین خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را نیز کتاب قرار داده‌ است.

این مقام قضایی استان افزود: هیچ میراثی با ارزش تر و سودمندتر از کتاب نیست چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان و بشراست.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی کتابخوانی را از مهمترین دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب تاکید بسیار زیادی بر انس با کتاب در میان اقشار جامعه بخصوص جوانان دارند و با بیان راهکارهایی ایجاد فضای کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانسته که باعث طراوت فکری و روحی انسان می‌شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: هر چه کتابخوانی و سرانه مطالعه در جامعه افزایش و تقویت یابد کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را در پی خواهد شد و تاثیر غیر قابل انکاری در رفع معضلات فرهنگی جامعه دارد.

مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: علیرغم پیشرفت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هیچ ابزاری نمی‌تواند، جایگزین مناسبی برای کتاب شود و جامعه‌ای که می‌خواهد در همه زمینه‌ها پیشرفت کند باید به درستی از کتاب بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی یادآور شد: کتاب و کتابخوانی پایه فرهنگی هر جامعه به شمار می‌آید ولی در جامعه ما علیرغم همه تلاش‌ها مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: باید توجه بیشتری به کتاب شود و در راس همه امور جامعه اسلامی قرار گیرد تا با افزایش اعتبارات کتابخانه‌ها، شاهد ابتکار، خلاقیت و هوشمندی بیشتر نسل جوان جامعه باشیم.

رییس کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فقط وظیفه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ نیست و تمام نهادها و دستگاه‌ها باید در اعتلای فرهنگ کتابخوانی در جهت تقویت باورها و اعتقادات دینی نسل جوان تلاش کنند.

دادگستری (1)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز