استاندار در مراسم تجلیل از کتابداران برتر:

تحولات دنیا نتیجه مطالعه و آگاهی بوده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۲:۴۵:۰۳
کد خبر: ۷۷۶۸۲۰
تحولات دنیا نتیجه مطالعه و آگاهی بوده است
"عبدالمحمد زاهدی" گفت: تحولات بزرگ اجتماعی دنیا نتیجه مطالعه و آگاهی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان که با حضور نمایندگان استان و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و قلم در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: تحولات بزرگ اجتماعی دنیا نتیجه مطالعه و آگاهی بوده است اگر این آگاهی نباشد نیازهای فیزیکی خود را هم نمی‌تواند تامین کند.

استاندار قزوین گفت: در عصر کنونی و توسعه فضای مجازی کتاب همچنان یک منبع قابل اعتماد و دارای هویت برای همگان است.

وی افزود: در دنیایی که ما داریم و در شرایطی که هر لحظه یک اتفاقی رقم می‌خورد باید دانش ما به روز باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای رسیدن به آگاهی روشهای مختلفی داریم اما مطالعه و خواندن از مهمترین روشهاست.

وی بیان کرد: امروز فضای مجازی روبرو هستیم که دنیایی از اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد البته گاهی یک سرگردانی هم ایجاد می‌کند.

استاندار قزوین اذعان کرد: جاذبه‌های فضای مجازی گاهی ما را از سیر مطالعاتی باز می‌دارد.

وی یادآور شد: آنچه از فضای مجازی به ما منتقل می‌شود، منابع مطمئنی ندارد، گاهی نمی‌توان به فضای مجازی اعتماد کرد اما کتاب یک منبع شناسنامه دار و همه چیزش آشکار است و می‌توان به آن اعتماد کرد و با یک سیر مطالعاتی به نتیجه خوبی رسید.

زاهدی با بیان اینکه کتاب امروز یک نیاز اساسی است که مغفول مانده، تصریح کرد: زمانی که تصمیم گرفتیم وارد دنیای صنعتی شویم فکر کردیم به کتاب نیازی نیست در حالی که مرکز رمان نویسی با رمان شاخص شد.

وی ادامه داد: فکر کردیم دیگر ادبیات و کتاب برای ما اهمیت ندارد در حالیکه کتاب ما را با هویت آشنا می‌کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در فضای عمومی جامعه شاید کمتر به کتاب و مطالعه توجه کرده‌ایم در حالیکه اساس کار توجه به علوم انسانی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرانه مطالعه در کشور و استان کم است، گفت: کتابداران گنجینه دانش و اطلاعات هستند و باید انجمن کتابخانه‌ها، کانون و آموزش و پرو ش برنامه‌ای داشته باشند و برای کودکان یک بستر سیر مطالعاتی را مهیا کنند تا خود بچه‌ها به مطالعه علاقمند شوند.

در پایان این مراسم از مسئولان کتابخانه‌ها و کتابخوان برتر استان تقدیر شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه