رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک خبرداد:

نظارت ویژه بر عرضه انواع ماهی تازه و منجمد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۰:۲۳:۵۷
کد خبر: ۷۷۷۱۹۷
نظارت  ویژه بر عرضه انواع ماهی تازه و منجمد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از نظارت بر عرضه انواع ماهی تازه و منجمد در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با اعلام این خبر گفت: عملیات نظارت بر عرضه انواع فرآورده های خام دامی تازه و منجمد توسط کارشناسان دامپزشکی صورت می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک افزود: در موقع خرید ماهی تازه بایستی دقت شود که یا در یخچال عرضه شود ویا حتما تحت پوشش پودر یخ بوده و دمای آن حدود چهار درجه سانتی گراد باشد علی الخصوص در فصل تابستان که در صورت عدم نگهداری در پوشش یخ، ماهی فاسد خواهد شد.

دکتر یعقوبی تصریح کرد: ماهی تازه سالم تحت پوشش یخ بسته به نوع ماهی 3تا 6 روز بیشتر ماندگاری نداشته بنابراین عرضه کنندگان ماهی تازه دقت داشته باشند که محصولات خود را قبل از اینکه به مرحله فساد برسند به فروش برسانند.

دکتر یعقوبی اظهارکرد: در این شهرستان علاوه بر عرضه ماهی تازه، این محصول به صورت منجمد نیز در فروشگاهها عرضه می شود که پس از کنترل مجوز، خودروی حمل و محصول اجازه عرضه به مراکز عرضه داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان محترم در موقع خرید دقت کنند که محصول ماهی منجمد حتما دارای لیبل بوده و تاریخ صید در آن قید شده باشد چرا که تاریخ انقضای ماهی از زمان صید آن محاسبه می شود نه از تاریخ بسته بندی.

این مقام مسئول ادامه داد: ضمن اینکه ماهی بایستی حالت انجماد داشته و عدم یکنواختی رنگ در آن وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: ازجمله تخلفاتی که در این زمینه صورت می گیرد دیفراست (از دست دادن حالت انجماد محصول) کردن ماهی منجمد و فروش آن به جای ماهی تازه است که تشخیص آن توسط کارشناسان این اداره صورت می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز