رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین خبرداد:

خرید بیش از ۳۲تن برنج از کشاورزان الموت غربی

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۱:۲۱:۳۵
کد خبر: ۷۷۷۲۳۳
خرید بیش از ۳۲تن برنج از کشاورزان الموت غربی
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین از خرید بیش از 32تن برنج از کشاورزان الموت غربی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمالی پور رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: برای اولین باردر شهرستان قزوین بیش از 32تن برنج از کشاورزان بخش الموت غربی توسط تعاونی های تحت پوشش اداره تعاون روستایی این شهرستان خریداری شد.

این مسئول همچنین با اشاره به خرید تضمینی بیش از 26هزار تن گندم و کلزا از ابتدای امسال توسط شبکه تعاون روستایی شهرستان قزوین، اظهارکرد: در این مدت بیش از 18میلیون و 997هزار کیلوگرم گندم و بیش از 7میلیون و 593هزار کیلوگرم کلزا خریداری شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین هدف از خرید تضمینی را تشویق  و ترغیب کشاورزان به تولید بیشتر و حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان دانست و افزود: جلوگیری از نوسان شدید قیمت ها، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان از دیگر اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هدف از خرید توافقی محصولات کوتاه کردن دست دلالان و حمایت از کشاورزان است، تصریح کرد: خرید توافقی با برنامه ریزی قبلی در کمیته بازرگانی استان مصوب شد و مقرر شد توسط تعاونی‌ها تحت پوشش  انجام ‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در سال جاری  انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی خرید و فروش شده است، اظهار کرد: در این شکل از خرید، تعاونی‌ها سعی می‌کنند با توجه به رسالت اصلی خود، بازار را به نفع تولیدکننده  و مصرف کننده تغییر دهند.

کمالی پور خاطرنشان کرد: در خرید توافقی هدف جلوگیری از زیان تولید کنندگان و مصرف کنندگان  با حذف واسطه گران می باشد  و تعاونی به‌صورت مستقیم محصول را از تولیدکننده می‌خرد و به قیمت مناسب از طریق فروشگاها خود با نرخ تعاونی به مصرف کنندگان عرضه می کند و در نتیجه از سوءاستفاده فرصت‌طلبان جلوگیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز