رییس صندوق توسعه ملی در قزوین:

قزوین برای سرمایه گذاران جذابیت دارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۷۷۳۷۱
قزوین برای سرمایه گذاران جذابیت دارد
مرتضی شهیدزاده در قزوین: استان قزوین باتوجه به دارابودن ظرفیت در بخش های مختلف جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی شهیدزاده رییس صندوق توسعه ملی در ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: استان قزوین ظرفیت های بسیاری خوبی در بخش های مختلف دارد و سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی به تهران و دارا بودن زیرساخت های ریلی و فرودگاهی استقبال بسیاری خوبی برای حضور در استان خواهند داشت.

وی درمورد صندوق توسعه ملی اظهارکرد: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند.

این مقام مسئول گفت: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده است و مجموعه ای از نظام بر آن نظارت دارد چون منابع نسل های آینده است.

وی اضافه کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت، گاز و فراورده های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت های ماندگار است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های در دست اجرا با همکاری این صندوق گفت: طرح مهار آب های مرزی با اجرای بانک سپه، احیای اراضی خوزستان با همکاری بانک کشاورزی و... از نمونه طرح هایی هستند که توسط این صندوق و بانک های عامل دیگر اجرایی شده اند.

شهیدزاده خاطر نشان ساخت: سالانه 32 درصد از فروش نفت به صندوق واریز می شود تا تبدیل به منابع پایدار شده و ما باید در مصارف آن خط قرمزها، سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و... را رعایت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مصارف صندوق افزود: اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نباید به حساب ذخیره ارزی دچار شود افزود: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیات امنای صندوق را اجرا کنیم.

این مقام مسئول گفت: حمایت از طرح های آبیاری نوین، محیط زیست، توسعه واحدهای دام‌پروری،تقویت زنجیره گوشت قرمز و سفید، طرح های زیرساخت ریلی، تقویت گردشگری، احداث و تامین هتل، مراکز اقامتی، مجتمع های رفاهی و... در این صندوق مصوب شده و در اولویت ما قرار دارند.

شهیدزاده افزود: صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق محروم نیز از طرح های مصوب با نرخ چهار درصد ارزانتر و طرح های صنایع دانش بنیان نیز پشتیبانی حمایت می کند.

 

نظر شما