استاندار قزوین مطرح کرد:

۲۹۸میلیون متر مکعب سهم قزوین از آب سد طالقان

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۲:۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۷۷۷۰۴
۲۹۸میلیون متر مکعب سهم قزوین از آب سد طالقان
استاندار قزوین میزان سهم قزوین از آب سد طالقان را 298 میلیون متر مکعب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در حاشیه بازدید مرتضی شهیدزاده رییس صندوق توسعه ملی از کارگاه خط انتقال آب از سد طالقان اظهار داشت: 298میلیون متر مکعب سهم آب استان قزوین از سد طالقان است که 60 میلیون متر مکعب آن برای آب شرب 14 شهر و 194 روستای استان در نظر گرفته شده است.

زاهدی خاطرنشان کرد: 60درصد عملیات اجرایی این طرح مربوط به خرید لوله است و در صورت خرید و تامین لوله مورد نیاز پیشرفت فیزیکی خیلی سریعتر محقق خواهد شد.

وی گفت: انتقال آب از سد طالقان به قزوین مهترین طرح عمرانی استان است چون 14 شهر و 194روستای استان با مشکل جدی کم آبی رو به رو هستند و اجرا نشدن این طرح چالش ها و مشکلات جدی تری را در سالهای آینده برای استان به دنبال خواهد داشت.

زاهدی اضافه کرد: خوشبختانه رییس صندوق توسعه ملی موضوع تامین اعتبار بخشی از این طرح را پذیرفتند که قطعا نقش موثری در پیشرفت سریعتر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کل اعتبار این طرح 9 هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: در صورتی که مقدمات و اعتبار لازم فراهم شود می توان امیدوار بود که ظرف سه سال آینده کل طرح به بهره برداری برسد.

استاندار قزوین ادامه داد: این طرح در کنار احداث تصفیه خانه یک خط انتقال به طول 121 کیلومتر دارد که در صورت تکمیل شدن مشکل کم آبی 80 درصد جمعیت استان را رفع خواهد کرد.

طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین از مصوبات سفر رییس جمهوری به قزوین بود.

 

نظر شما