مدیر کل اتباع خارجی استانداری قزوین تاکیدکرد:

نقش موثر آموزش در تقویت تعاملات فرهنگی مهاجرین

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۲:۴۲:۲۱
کد خبر: ۷۷۷۷۲۲
نقش موثر آموزش در تقویت تعاملات فرهنگی مهاجرین
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین نقش آموزش را در تقویت تفاهم اجتماعی و تعاملات فرهنگی مهاجرین موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین درهمایش مدیران مداراس دارای اتباع خارجی سراسر استان گفت: آموزش در تقویت تفاهم اجتماعی و تعاملات فرهنگی مهاجرین نقش موثری دارد.

در این همایش یک روزه عشایری با تاکید بر تأثیرات آموزش و در سازکار اجتماعی مهاجران در امر حیات اجتماعی افزود: این فرآیند مقبول در کاهش مشکلات ناشی از فقدان یا کمبود تفاهم اجتماعی و تعامل فرهنگی مهاجران با جامعه میزبان موثر می باشد.

عشایری اذعان کرد: این امر ضمن تقویت وفاق اجتماعی و اشتراکات فرهنگی در کنار حفظ هویت فرهنگی مهاجران در هارمونی و هماهنگی بیش از پیش آنها با جامعه میزبان نقش آفرین خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه مطابق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام کلیه فرزندان غیر مجاز اتباع کشور افغانستان در مدارس که چندین سال است در حال اجرا می باشد این موضوع را بیانگر رأفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

این مقام مسئول افزود: خدمات ارائه شده به مهاجرین خصوصاً کودکان در زمینه های تحصیلی، بهداشتی و... سخاوتمندانه و بی نظیر بوده که مصداقی برای آن نمی توان یافت.

عشایری خاطرنشان کرد با توجه به قوانین جاری؛ حضور اتباع خارجی در استان فقط در بخش مرکزی و کوهین شهرستان قزوین مجاز بوده که در این دو بخش بیش از 5000 دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند که کلیه خدمات ارائه شده تحصیلی به آنان به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از تعامل صورت پذیرفته در سالهای اخیر با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گزارشی را ارائه و افزود: در سنوات گذشته با پیگیری های صورت پذیرفته موفق به افتتاح مدرسه دوازده کلاسه در ناحیه شهری ناصر آباد و یک مدرسه دوازده کلاسه در شهر اقبالیه  شدیم که امیدواریم  در سال آینده نیز یک باب مدرسه در سطح استان قزوین با مشارکت سازمان‌های بین المللی احداث و مورد بهره برداری دانش آموزان ایرانی و اتباع کشور افغانستان قرار گیرد.  

در پایان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین به سوالات حاضرین در خصوص شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس  پاسخ داد.

حسینی معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، نوروزی معاون رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان، رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، مدیران نواحی آموزش و پرورش استان قزوین و مدیران مدارس دارای دانش آموزان اتباع خارجی ازجمله حاضرین در این همایش بودند.

 

نظر شما