رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک تاکیدکرد:

لزوم توجه به توصیه های دامپزشکی برای کنترل بیماریهای طیور

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۳:۳۶:۴۱
کد خبر: ۷۷۷۷۸۲
لزوم توجه به توصیه های دامپزشکی برای کنترل بیماریهای طیور
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک بر لزوم توجه به توصیه های دامپزشکی برای کنترل بیماریهای طیور تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: صاحبان صنعت طیور و پرورش دهندگان طیور بومی در رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دقت نظر داشته باشند تا بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان کنترل شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اذعان کرد: آنفلوانزای پرندگان، یک بیماری ویروسی است که دستگاههای تنفس، گوارش یا عصبی بسیاری از انواع طیور و سایر پرندگان را مبتلا می سازد.

دکتر یعقوبی افزود: شدیدترین نوع بیماری به صورت حاد و عمومی است که در طیور با یک دوره کوتاه و مرگ و میر بسیار بالا مشخص می شود.

وی ادامه داد: آنفلوانزای پرندگان می تواند در بیشتر گونه های پرندگان بروز کند و پرندگان آبزی (اعم از وحشی و اهلی) مخازن عمده طبیعی برای ویروسهای آنفلوانزا هستند.

دکتر یعقوبی بیان کرد:  مهمترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رعایت ضوابط بهداشتی– قرنطینه ای دامپزشکی توسط مدیران واحدهای تولیدی و پرورشی است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیماری آنفلوانزای پرندگان تا کنون در سطح شهرستان کنترل شده است و تمامی واحدهای مرغداری به طور مرتب بر اساس برنامه های مراقبت فعال و غیر فعال،  توسط کارشناسان دامپزشکی پایش می شود.

وی در پایان اظهار داشت: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند، از روستائیان و مرغداران می خواهیم ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان، از خرید طیور روستایی از بازارچه ها قبل از اطمینان از سلامت آنها جداٌ خودداری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز