استاندار قزوین:

سابقه تمدنی و تنوع قومیتی قزوین را متمایزکرده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۹:۴۵:۵۹
کد خبر: ۷۷۸۱۱۰
سابقه تمدنی و تنوع قومیتی قزوین را متمایزکرده است
عبدالمحمد زاهدی گفت: دو موضوع سابقه تمدنی و تنوع قومیتی قزوین را از سایر استانها متمایزکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه تجلیل از دست اندرکاران هفته فرهنگی قزوین اظهارکرد: استان قزوین دارای ظرفیت های مختلف فرهنگی است و دو دلیلی که قزوین را متمایز کرده یکی سابقه تمدنی قزوین که بسیار طولانی است که نشان دهنده آن است که یک فرهنگ غنی پشتوانه آن بوده است و دلیل دوم تنوع قومیتی استان قزوین است.

وی اذعان کرد: برنامه های متنوع و خوبی در هفته فرهنگی قزوین برگزار شد که از مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی تشکر ویژه دارم.

استاندار قزوین در  خصوص برگزاری کنگره شهدا گفت: کنگره 3هزار شهید استان به بهترین کیفیت و کمیت نسبت به سایر استان ها برگزار شد.

وی افزود: اگر توانمندی های فکری و مادی را درکنار یکدیگر قرار دهیم می توان کارهای بسیار بزرگی را در سطح استان انجام داد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز 14 ماه است که در استان قزوین هستم و در طول این چندماه شاهد حرکت های خوب فرهنگی در شهر قزوین از جمله دوسالانه خوشنویسی ،بزرگداشت ها و کنگره شهدا  بودیم که به بهترین نحو برگزار شد.

وی تاکید کرد: قزوین، ظرفیت بسزایی در زمینه فعالیت های فرهنگی در سطح ملی و بالاتر از آن دارد که لازم است به طور ویژه به مسائل فرهنگی در استان توجه شود.

زاهدی افزود: مهاجرت های صورت گرفته، تنوع فرهنگی و آیینی خاصی را برای قزوین به وجود آورده که هرکدام از آنها می تواند جاذبه فرهنگی خاص خود را داشته باشد.

استاندار قزوین گفت: وجود شخصیت های بزرگ استان در طول تاریخ به جاذبه های فرهنگی این شهر افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: آیین های بسیاری در تاریخ قزوین وجود دارد، و  احیاء آیین های استان در دستور کار نهادهای فرهنگی باشد.

استاندار قزوین در ادامه گفت: باید به سمت تلطیف فضای استان رفت چون اگر می خواهیم زندگی، با روح و روان انسان مطابقت داشته باشد باید لطیف باشد و گرنه انسان را به خشونت می کشاند.

وی به ظرفیت های فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: تعزیه و ورزش زورخانه ای در قزوین ریشه ای قوی دارد که با احیای این ظرفیت های فرهنگی و هنری می توان جاذبه برای قزوین ایجاد کرد.

زاهدی بر لزوم توجه ویژه موضوع گردشگری تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصادی و کشاورزی هرچقدر سرمایه گذاری کنیم در نهایت به دلیل پیشرفت مداوم فناوری و تکنولوژی به مرتبه و میزان اشتغال بالایی نخواهیم رسید لذا جایی که می توان اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد،حوزه گردشگری است.

استاندار قزوین2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز