معاون اقتصادی استاندار قزوین خبرداد:

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قزوین

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۹:۵۹:۴۳
کد خبر: ۷۷۸۱۲۲
پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قزوین
معاون اقتصادی استاندار قزوین از داخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این استان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "منوچهر حبیبی" معاون اقتصادی استاندار قزوین با اعلام این خبر گفت: 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بانک های عامل در این استان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: 35 درصد تسهیلات در بخش خدمات، 36 درصد در بخش صنعت و معدن، 12 درصد در بخش کشاورزی، هفت درصد در بخش مسکن، یک درصد در صادرات، چهار درصد در قرض الحسنه و پنج درصد در بخش های دیگر پرداخت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی استان در بخش صنعت و معدن و خدمات صورت گرفته و بخش های دیگر مانند کشاورزی، مسکن و صادرات در رتبه های بعدی دریافت تسهیلات قرار دارند.

وی ادامه داد: در بخش رونق تولید و فعالیت بهین یاب نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال به هزار و 131 مورد پرداخت شده است.

حبیبی گفت: استان قزوین در اعطای تسهیلات بهین یاب از حیث مبلغ رتبه سوم و از حیث تعداد، رتبه چهار کشور را دارد.

وی با انتقاد از بانک های خصوصی استان، گفت: 15 بانک خصوصی استان 42 هزار میلیارد ریال منابع در اختیار داشته و نسبت مصارف آنها به منابع 34 درصد است ولی 65 درصد منابع خود را به تهران ارسال می کنند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: بارها این موضوع از طریق استاندار قزوین به تهران و بانک مرکزی اعلام شده است که بانک های خصوصی باید نقش خود را در توسعه استان ایفا کنند و مشارکت جدی تری در طرح های اقتصادی و مالی استان داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز