معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین خواستارشد؛

اختصاص بخشی از اعتبارات شهرداری ها به بازآفرینی شهری

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۰:۳۳:۳۳
کد خبر: ۷۷۸۱۴۶
اختصاص بخشی از اعتبارات شهرداری ها به بازآفرینی شهری
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین خواستار اختصاص بخشی از اعتبارات عمرانی شهرداری ها به حوزه بازآفرینی شهری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علیرضا آشناگر" معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی بازآفرینی شهری استان گفت: باید بخشی از اعتبارات عمرانی شهرداری ها به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یابد تا شاهد حجم بیشتری از خدمات رسانی به محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد باشیم.

وی اظهار داشت: هدف اصلی ما از اجرای طرح های بازآفرینی شهری افزایش نشاط در بین شهروندان و همچنین رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در بازآفرینی محلات ناکارآمد و فرسوده شهری نباید جزیره ای عمل کرد.

آشناگر با اشاره به لزوم تقویت اعتبارات مربوط به حوزه های فرهنگی، اظهار داشت: بودجه ای که برای طرح های فرهنگی و اجتماعی تنظیم شده کمتر از سه درصد است که این رقم باید حداقل به 10 درصد افزایش یابد.

این مسئول بیان کرد: در خیلی از محلاتی که نیازمند اجرای طرح های بازآفرینی شهری هستند امکان اجرای طرح های بزرگ وجود ندارد و برای این محلات باید طرح های کوچک فرهنگی و ورزشی را پیش بینی و اجرا کرد بنابراین نباید به بهانه نبود مکان مناسب از این کار صرف نظر کرد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت جوانان خلاق و نخبه ساکن در بافت های ناکارآمد برای بهبود وضع این مناطق بهره گرفت.

این مسئول اذعان کرد: در شهر قزوین محله هادی آباد در اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری قرار دارد و باید دستگاه های ذیربط از ظرفیت های خود به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده کنند.

آشناگرگفت:  بافت نامتراکم محلاتی چون هادی آباد در برابر زلزله چندان مقاوم نیست و باید برای کاهش آسیب های احتمالی راهکارهای لازم در شورای تامین ارایه و تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مهارت آموزی به ساکنان این محله نیز در جهت شکوفایی استعداد افرادی که نیازمند آموزش حرفه ای هستند، مورد توجه قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز