معاون برنامه ‌ریزی شهرداری قزوین:

قزوین به یک شهر خلاق تبدیل می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۲:۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۷۸۲۱۵
قزوین به یک شهر خلاق تبدیل می شود
حسنعلی اصغری گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم قزوین به یک شهر خلاق تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در اولین جلسه استارت آپ شهر خلاق که با حضور مسئولان در شهرداری قزوین برگزارشد اظهار‌کرد: امروزه نمی‌توانیم تغییر و تأثیرات مثبت ناشی از آن را انکار کنیم و در این مسیر به‌دنبال این هستیم تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های غنی مرکز ایده و خلاقیت، شهر قزوین را همگام با توسعه زیست‌بوم، کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به یک شهر خلاق تبدیل کنیم.

معاونت برنامه ریزی و نیروی  توسعه 1 (2)

اصغری تصریح‌کرد: لازم است ضمن حمایت از ظرفیت‌های کسب و کارهای نوین در قالب خروجی‌های ملموس استارت‌آپ‌ها، شرایط منتهی به اجرایی و عملیاتی شدن آن را فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به ضرورت مشارکت و همراهی سرمایه‌گذاران در حمایت از ایده‌ها و طرح‌های پذیرفته شده استارت‌آپ افزود: در دنیای امروز چاره‌ای جز استفاده از روش‌های خلاقانه و نوآورانه به‌منظور دستیابی به یک هدف مشترک و قابل حصول نداریم و در این راه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز شتاب‌دهنده و... راهگشا خواهند بود.

این مقام مسئول با تبیین راهبردهای برگزاری یک رویداد استارت آپ در حوزه شهر خلاق گفت: شهرداری قزوین ضمن حمایت از برگزاری این رویداد ارزشمند به‌دنبال بهره‌مندی از ایده و تفکر شهروندان و ایجاد فرهنگ مشارکت و مسئولیت‌پذیری در شهر است.

اصغری خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین همواره حامی کسب و کارهای نوآورانه و ایده‌های منجر به برآیند مطلوب است و در این حوزه تلاش می‌کند تا شهر تاریخی و فرهنگی قزوین را به یک شهر زیست‌پذیر توأم با ویژگی‌های خلاق تبدیل کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در پایان گفت: یکی از راه‌های ایجاد تغییر در شهر، ایجاد حس تعلق خاطر و احساس مالکیت در شهروندان است و لازمه این تغییرات ایجاد رابطه منطقی و توازن با ثبات و فراهم کردن بستری برای دریافت ایده از شهروندان است.

مهدیه سادات قافله‌باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: جای خالی ایده و خلاقیت در بودجه شهرداری قزوین احساس می‌شود.

وی افزود: همچنین سهیم کردن شهروندان و اصحاب رسانه و دریافت ایده‌های خلاقانه آنان می‌توانند کمک شایانی به توسعه پایدار شهر قزوین کند.

قافله‌باشی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری قزوین به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند بدنه مدیریت شهری دارای ایده‌های ارزشمند برای بهبود موانع و مشکلات هستند افزود: این افراد کسانی هستند که در خط مقدم خدمت به شهروندان ایفای نقش می‌کنند و به خوبی مشکلات را لمس کرده و در مسیر رفع موانع می‌توانند تأثیر ارزشمندی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راه مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین نقش مؤثری خواهد داشت.

سلیمان اسماعیل‌زاده‌ها، رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم اظهار‌کرد: استارت‌آپ در معنا یک کسب و کاری است که نمی‌داند چه چیزی را به چه کسی باید ارائه کند.

اسماعیل‌زاده‌ها افزود: اولین دوره استارت‌آپ ویکند را در سال 1393 در شهر قزوین برگزار کردیم که با استقبال بی‌نظیر شهروندان مواجه شد و در حال حاضر چرخه خوبی از ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد استارت‌آپ شهر خلاق با مشارکت شهرداری قزوین بیان کرد: ساختار و فرآیند خوبی در مجموعه مدیریت شهری قزوین شکل گرفته است و نباید این راه با برگزاری یک رویداد خاموش شود، چرا که لازم است با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شهر قزوین را به عنوان یک شهر استارت‌آپ در کشور معرفی کرد.

عباس کشاورز‌صفیئی، مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری قزوین اظهار‌کرد: امروزه در نگاه دستگاه‌های مدیریتی و حاکمیتی، موضوع ایده و خلاقیت یک انتخاب است و با توجه به سرعت تغییرات و رشد شهرها و محدودیت منابع، رسیدن به مسئله ایده‌پردازی و حمایت از رویدادهای استارت‌آپ یک الزام خواهد بود.

کشاورز‌صفیئی با اشاره به تدوین برنامه پنج‌ساله‌دوم شهرداری قزوین افزود: در بخشی از چشم‌انداز برنامه شهرداری قزوین برگزاری رویداد‌های علمی و استارت‌آپ‌ها دیده شده است.

عادله مهرابی، مدیر اداره روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین بیان کرد: با برگزاری رویداد استارت‌آپ شهر خلاق می‌توانیم گام‌های مؤثری برای کسب درآمد‌های پایدار شهری و خلق ثروت برداریم و این اتفاق گامی به سوی جهانی شدن است.

محمد‌اسماعیل حافظی، مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: در استارت‌آپ لزوماً نباید انتظار داشته باشیم تا نوآوری صورت بگیرد، چرا که خلق نوآوری اختراع محسوب می‌شود و در استارت‌آپ ایده‌ها می‌توانند ضمن غربال‌گری مجدد در مدل‌های جدیدی ارائه شوند.

حافظی با اشاره با اینکه بیش از 90درصد استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و فقط 10درصد آن‌ها موفقیت را تجربه می‌کنند افزود: باید بین استارت‌آپ و استارت‌آپ ویکند تفاوت قائل شویم و این دو مقوله کاملا متفاوت در معنا و اجرا هستند.

سیدصفاالدین هاشمیان، دبیر کارگروه گردشگری شهرداری قزوین گفت: استارت‌آپ زمانی موفق است که ارزش‌آفرین، کسب و کاری پایدار، مبتنی بر تکنولوژی‎های نوین و پایدار باشد.

هاشمیان افزود: با تجربه موفقی که از برگزاری استارت‌آپ ویکند مدیریت شهری دریافت کردیم، امیدواریم در برگزاری استارت‌آپ شهر خلاق نسبت به دریافت ایده‌های ارزشمند نخبگان، دانشجویان و صاحبان علم و انتخاب بهترین ایده به نفع شهر و شهروند اقدام شود.

معاونت برنامه ریزی و نیروی  توسعه 1 (3)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز