رییس کل دادگستری قزوین عنوان کرد؛

ناآگاهی از دلایل افزایش پرونده های قضایی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۳:۲۸:۲۶
کد خبر: ۷۷۸۷۲۲
ناآگاهی از دلایل افزایش پرونده های قضایی
رییس کل دادگستری قزوین ناآگاهی مردم از حقوق و قوانین را یکی از دلایل افزایش پرونده‌های قضایی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با مردم شریف شهرستان آبیک که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، گفت: یکی از دلایل افزایش پرونده های قضایی ناآگاهی مردم از حقوق و قوانین است که قطعا آموزش نقش موثری در کاهش تعداد آنها ایفا می کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر در کنار آموزش حقوق برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی تلاش شود می توانیم بخشی از ناهنجاری ها و جرایم را در جامعه کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: آشنایی مردم با حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی و اسلامی موجب می شود آرامش به جامعه بازگشته و اعتماد و اطمینان در روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: امروزه در کشورهای به ظاهر امن از جمله آمریکا به دلیل دوری از اخلاق و معنویت اگر یک ساعت برق قطع شود تمام مغازه ها غارت می شود و بسیاری از بانوان مورد حمله قرار می گیرند ولی در جوامع اخلاق مدار چنین پدیده های مشاهده نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و برگرفته از افکار نورانی آن عالم دوراندیش و فرصت مغتنمی برای تحکیم همدلی امت اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام است.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی دریافته بودند که دشمنان می دانند اگر صفوف مسلمانان در خط واحد قرار گیرد هیچ قدرتی مانع آن ها نخواهد شد و بر همین اساس این هفته را هفته وحدت بین مسلمین نامگذاری کردند.

وی بیان داشت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا هر کس از مسلمانان در هر مذهبی که باشد در مسیر واقعی اسلام قرار گیرد و مشت های گره کرده و صدای بلند خود را در جهت مقابله با ظلم و ستم به سمت دشمنان اسلام روانه کند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی یادآور شد: وقتی به سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) نگاه می‎کنیم این مهم را درک می کنیم که از ابتدای بعثت ایشان به‎دنبال تحقق وحدت و همبستگی بین مسلمانان بوده است.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان این نظام و انقلاب نیز از هیچ کوششی برای ضربه زدن به آن دریغ نمی کنند و با شدیدترین و بی رحمانه ترین هجمه ها به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: در چنین شرایطی که دشمنان ما متحد شده اند و دست در دست هم داده اند تا به اهداف شوم خود برسند ما نیز باید با وحدت،یکدلی و یک رنگی در کنار هم قرار گیریم و به خاطر برخی تفاوت سلیقه و اختلاف نظرهای جزئی به گونه ای عمل نکنیم که آب در آسیاب دشمن ریخته شود و نقش مردم در حفظ وحدت و اتحاد با همه فشارهای اقتصادی که متحمل می شوند بسیار اساسی است.

حجت السلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: ایمان و اخلاق در کنار قوانین و مقررات دو بال رشد و تعالی جامعه هستند که اگر در کنار هم مورد توجه قرار گیرند رشد و ارتقای جامعه را به دنبال خواهند داشت.

رییس شورای مسئولان قضایی استان یادآور شد: ما با هدف آشناسازی مردم با حقوق و قوانین هر هفته در یک شهر استان حضور یافته و کلیاتی حقوقی را مطرح می کنیم ولی خود مردم باید آستین ها را بالا زده و برای آشنایی با حقوق و مقررات در زمینه های ازدواج، طلاق، مهریه و... تلاش کنند.

رییس کل دادگستری قزوین در پایان گفت: همه مکلف هستیم دست به دست هم داده و برای افزایش آگاهی های حقوقی مردم تلاش کرده و گام های بلندی را برای کاهش میزان پرونده های قضایی و مراجعات به دستگاه قضا برداریم.

دادگستری (1)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز