فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین:

شجره طیبه بسیج نمونه یک نهاد مردمی است

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۱۲:۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۷۸۹۷۶
شجره طیبه بسیج نمونه یک نهاد مردمی است
سرهنگ مهدی صادق‌پور در نشست خبری هفته بسیج: شجره طیبه بسیج نمونه یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات این سپاه برگزار شد اظهار کرد: امروز شجره طیبه بسیج درختی 38 ساله و نمونه یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است.

وی افزود: ۱۱ ماه پیش از شروع جنگ تحمیلی به دستور امام راحل سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد و با توجه به آینده نگری و تیزبینی امام راحل نسبت به جنگ نرم دشمن و خدعه هایشان 4 ماه پس از پایان جنگ سخت به دستور امام بسیج طلاب و دانشجویی به منظور مقابله با جنگ نرم دشمن تشکیل شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که عملکرد بسیج تنها در انحصار جنگ نظامی و جنگ سخت نیست بلکه رویکرد و فعالیت بسیج در همه عرصه‌ ها و در هر نقطه ای که نیاز باشد نمود می یابد.

سرهنگ صادق‌پور ادامه داد: در مباحث فرهنگی، موضوعات اقتصادی و سازندگی نقش‌های متفاوت با کارکردهای مختلفی برای بسیج مشخص شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری با شعار محوری «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: «نقش مقاومت در اقتدار ایران»، «تبیین نقش ایستادگی و مقاومت در روند شکل‌گیری انقلاب و استمرار آن»، «نقش مهم جوانان در انقلاب»، «نقش مقاومت و ایثار در یمن» و «بحث اعتلای بسیج» از جمله محورهای مهم در عناوین برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به اجرای ۱۹۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج تصریح کرد: افتتاح صندوق قرض‌الحسنه بسیج، عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، اعزام تیم پزشکی رایگان، نشست روشنگری با موضوع تحولات یمن، کارگاه آسیب‌های فضای مجازی، یادواره‌های شهدا و نشست‌های بصیرتی و برگزاری مراسم جشن از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: محوری‌ترین برنامه هفته بسیج «گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان قزوین» است که ۵ آذر ماه با حضور بیش از دوهزار بسیجی سازماندهی شده در سالن بحران اقبالیه با سخنرانی سردار محمد شاهرخی برگزار می‌شود.

سرهنگ صادق‌پور بیان کرد: یادواره شهید ذکریا شیری یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج است که روز جمعه در تاریخ ۲آذرماه با سخنرانی آیت‌الله‌ صدیقی در مسجد امام رضا(ع) اقبالیه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی برپایی گشت های محله محور توسط بسیجیان را از دیگر برنامه های شاخص هفته بسیج معرفی کرد و گفت: پنجشنبه، یکم آذر ماه سال جاری همزمان با تمام کشور طرح رضویون که همان طرح گشت محله محور به منظور برقراری امنیت در محلات می باشد با پای کار آمدن بسیجیان در کنار نیروی انتظامی انجام می گیرد.

سرهنگ صادق پور توضیح داد: در سال گذشته با عملی شدن این طرح میزان سرقت تا حد قابل توجهی کاهش یافت و از اعتماد مردم به این طرح خرسندیم.

وی در پایان گفت: اجرای طرح جوادالائمه، اعزام گروه‌های جهادی در ماه‌های مرداد و شهریور در رزمایش خدمت، اعزام ۳۰ گروه جهادی در قالب فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی، اجرای طرح‌های آبرسانی و اجرای طرح همگام با کشاورز از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز