مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین تاکیدکرد:

ضرورت راه اندازی بازارچه فروش محصولات طارم سفلی

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۱۲:۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۷۹۰۱۵
ضرورت راه اندازی بازارچه فروش محصولات طارم سفلی
مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین بر ضرورت راه اندازی بازارچه فروش محصولات طارم سفلی تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین در مراسم افتتاح واحد تولیدی بسته بندی، فرآوری و روغن کشی زیتون تعاونی دهیاری های طارم سفلی گفت: موضوع راه اندازی بازارچه فروش محصولات طارم سفلی در مسیر آزادراه قزوین - رشت ضروری بوده و باید پیگیری شود.

وی افزود: در سال 77 قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در وزارت کشور تصویب شد اما خودکفایی آن در حد کاغذ باقی ماند و دهیاری ها همچنان وابسته به اعتبارات دولتی بودند.

این مقام مسئول اضافه کرد: پس از مدتی وزارت کشور برای تحقق این هدف، تاسیس تعاونی دهیاری ها را در دستور کار خود قرار داد و در سال 91 تعداد این شرکت ها در استان به 23 واحد رسید.

نجفی تصریح کرد: تعداد این شرکت ها با هدف توانمندسازی دهیاری ها، ایجاد منابع پایدار درآمدی و رونق اقتصادی و اشتغال روستایی افزایش یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده همچنین شرکت های تعاونی قزوین بیشتر به سمت اجرایی شدن طرح های عمرانی حرکت کردند در حالیکه طی سال های اخیر تلاش ما بر این بود تا جهت فعالیت آنها را به حوزه های اقتصادی و تولیدی تغییر دهیم.

نجفی گفت: خوشبختانه شرکت تعاونی طارم سفلی از معدود شرکت هایی بود که با تاکید بر مزیت نسبی منطقه، یعنی محصول زیتون فعالیت های خود را در حوزه فرآوری، کنسرو سازی و روغن کشی آغازکرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: در ادامه، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز طی تفاهم نامه با پست بانک برخی تسهیلات ارزان قیمت را با ضمانت های راحت برای طرح های تولیدی و اقتصادی تعاونی دهیاری ها ارائه داد.

نجفی ادامه داد:در این میان سال گذشته 5 واحد، شامل چهار تعاونی دهیاری و یک شرکت تعاونی روستایی به میزان 21 میلیارد ریال از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال و در ادامه ارائه همان تسهیلات تاکنون چهار طرح از قزوین معرفی شده که یکی از آنها تکمیل زنجیره ارزش و بازارچه فروش برای تعاونی ها با تسهیلات 40 میلیارد ریالی بخش طارم سفلی است.

این مقام مسئول یادآور شد: در صورت تصویب تسهیلات یاد شده بسیاری از درآمدهای حاصل از فعالیت این بازارچه می تواند کمبودهای واحد تعاونی دهیاری ها در منطقه را جبران کند.

نجفی با تاکید بر ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دهیاری ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات دهیاری ها امسال در وضعیت خوبی نیست اما در صورت ایجاد منابع درآمدی و توانمندسازی دهیاری ها، حتی اگر روزی تمام اعتبارات ارزش افزوده آنها هم قطع شود درآمدهای پایدار یاد شده برای رونق روستاها کافی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: فعالیت طرح بسته بندی، فرآوری و روغن کشی از سوی تعاونی دهیاری های طارم سفلی نمونه موفقی از ایجاد چنین درآمدهایی است که با هزینه هشت میلیارد ریالی توانسته ضمن منتفع کردن 74 دهیاری منطقه، در جهت توانمندسازی و اشتغال زایی این بخش نیز گام های ارزشمندی بردارد.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز