رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک خبرداد:

تشکیل اکیپ های سیار بررسی آنفلوانزای پرندگان در آبیک

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۰:۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۸۰۶۷۲
تشکیل اکیپ های سیار بررسی آنفلوانزای پرندگان در آبیک
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از تشکیل اکیپ های سیار بررسی آنفلوانزای پرندگان در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکترمرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از اجرای طرح مراقبت فعال و غیر فعال بیماری آنفلوانزای طیور در مرغداری ها و روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور آمادگی کامل این اداره برای مقابله با بروز احتمالی این بیماری، اکیپ های سیار بررسی و مراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تجهیزات کامل تشکیل شده است.

وی اذعان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که آنفلوانزای مرغی نامیده می‌شود یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان است که تاکنون خسارت‌های اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری وارد کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: پرندگان مهاجر و آبزی مخازن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند که باید تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از تماس پرندگان وحشی و اهلی صورت پذیرد.

وی افزود: رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه ازجمله خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر آبزی و بومی، جلوگیری از ورود پرندگان حیات وحش به محل نگهداری پرندگان خانگی از طریق نصب توری و عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیرمجاز و عرضه‌کنندگان دوره‌گرد از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول از کلیه پرورش دهندگان طیور و مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده لاشه هرگونه پرنده و یا موارد مشکوک به این بیماری از نزدیک شدن و تماس با آن به شدت خودداری و مراتب را با شماره تلفن 4 رقمی 1512 به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دکتر یعقوبی در پایان تأکید کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان کنترل‌شده است و تمامی واحدهای مرغداری به‌طور مرتب توسط کارشناسان پایش می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز