رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد؛

جهاد کشاورزی پیشرو در خدمت رسانی به مناطق روستایی

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۲:۳۶:۳۹
کد خبر: ۷۸۱۲۶۹
جهاد کشاورزی پیشرو در خدمت رسانی به مناطق روستایی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین این سازمان را در خدمت رسانی به مناطق روستایی پیشرو دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دیدار با سردارمحمد شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از  سعی و تلاش  دست اندکاران  برگزاری کنگره سه هزار شهدای استان قزوین گفت: جهاد کشاورزی  با همکاری بسیج سازندگی توانسته طرح‌های خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی و عمران روستاها انجام دهد و در این زمینه پیشرو باشد .

وی از حمایت  و پشتیبانی سپاه استان در برگزاری یادواره شهدای سنگر ساز بی سنگر قدردانی کرد.

این مقام مسئول در ادامه به نقش این سازمان در تولیدات محصولات کشاورزی و امنیت غذایی اشاره کرد و یاد آور شد: سعی و تلاش بر این است که در جهت اجرای سیاست های  دولت در راستای  امنیت غذایی حرکت کنیم.

وی گفت: با سعی و تلاش بهره برداران و کشاورزان و همچنین حمایت های مسئولین استان و وزارت متبوع امسال بیش از  250 هزار تن گندم  از کشاورزان استان خریداری شد که این میزان 20 درصد بیشتر از برنامه  ابلاغی وزارت جهادکشاورزی به استان بود.

این مقام مسئول در ادامه به سیاست های جهادکشاورزی برای ذخیره سازی کالاهای اساسی مردم اشاره و اظهارکرد: با توجه به اهمیت

پدافند غیر عامل، با هماهنگی لازم ظرفیت سیلوهای  استان را افزایش داده ایم.

 وی گفت: در حال حاضر استان قزوین ظرفیت ذخیره سازی 430 هزار تن غلات را در سیلو ها و انبارهای تحت پوشش دارد.

خمسه  در ادامه به روند جذب تسهیلات در بخش اشتغال پایدار اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 102 میلیارد   تومان تسهیلات  درقالب طرح   اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده که از این حیث جهادکشاورزی در بین دستگاه های اجرایی استان رتبه اول را کسب کرده است .

خمسه یاد آور شد: با پرداخت این میزان  تسهیلات پیش بینی می شود برای 4 هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

 وی در پایان به کشت محوصلات پاییزه اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به مقوله کم آبی امسال کشت محصول گندم دیم در اراضی استان گسترش یافته است.

فرمانده سپاه استان قزوین هم در این دیدار گفت: جهاد سازندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس همواره نقش آفرین بود.

سردار شاهرخی افزود : جهاد سازندگی در طول هشت سال دفاع مقدس نقش آفرین بوده و توانست با حضور پررنگ خود عملیات های خوبی را به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: سنگر سازان بی سنگر جهاد کشاورزی در همه شرایط جنگ حضور داشتند و با یک ویژگی خاص پای کار آمدند و جانانه از میهن دفاع کردند.

فرمانده سپاه استان قزوین به نقش و جایگاه مهم شهدا اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مظلومیت خاصی دارد و بالطبع شهدا هم این مظلومیت را دارند.

وی افزود: خواسته شهدا چیزی دست یافتنی نیست؛ آنها آرامش، رفاه و آسایش این ملت را می‌خواستند و اینکه شرایط مناسب و بدور از مشکل برای مردم فراهم شود.

سردار شاهرخی بر لزوم وحدت و همدلی و همچنین استمرار راه شهدا تاکید کرد.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج ویژگی خاصی دارد که مربوط به یک قوم و یک قشر خاص نیست و متعلق به همگان است و کسی که دغدغه این کشور را داشته و قانون و اسلام  را قبول داشته باشد یک بسیجی است.

سردار شاهرخی تصریح کرد: جمهوری اسلامی، خدمات بسیار زیادی را ارائه داده که متاسفانه برای مردم زیاد ملموس نیست که باید بیان و بازگو شود.

وی برلزوم همکاری و تعامل بیشتر جهاد کشاورزی و بسیج سازندکی برای رفع مشکلات روستاییان و توسعه بیشتر بخش کشاورزی تاکید کرد.

سردار شاهرخی در پایان با قدردانی از زحمات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در برگزاری یادواره شهدای سنگر ساز بی سنگرو حضور فعال در گنگره ملی سه هزار شهید استان گفت: جهادکشاورزی استان قزوین جزو اولین دستگاههایی بود که به نحو مطلوبی در برگزار این مراسم مشارکت کرد.

 

جهاد کشاورزی (1)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز