معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قزوین خبرداد:

برگزاری آزمون آمادگی در برابر مخاطرات در قزوین

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۰:۲۴:۱۵
کد خبر: ۷۸۳۱۶۴
برگزاری آزمون آمادگی در برابر مخاطرات در قزوین
معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قزوین از برگزاری آزمون آمادگی در برابر مخاطرات در این جمعیت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تهمینه ابراهیمی معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قزوین با اعلام این خبر گفت: آزمون مربیان متقاضی دوره های آموزش آمادگی در برابر مخاطرات در هلال احمر قزوین برگزار شد.

وی اظهار داشت: این آزمون ویژه گروه های اجتماعی" به صورت همزمان با کل کشور در روز یکشنبه 11 آذر ماه برگزار شد.

ابراهیمی در ادامه افزود: تعداد 40 نفر از مربیان متقاضی از شعبات و دفاتر نمایندگی جمعیت هلال احمر استان قزوین برای شرکت در این آزمون پذیرش شدند و در آزمون فوق که در معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت برگزار شد شرکت کردند.

وی آزمون مربیان متقاضی دوره های آموزش آمادگی در برابر مخاطرات را در ارتباط با طرح خادم دانست و بیان کرد: آموزش همگانی بر مبنای ماده 3 اساسنامه جمعیت که شامل برنامه ریزی و اقدام برای آماده کردن مردم در برابر حوادث و بلایا می شود، برعهده جمعیت هلال احمر است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اصول و شاخص‌هایی که در آموزش همگانی داریم، چتر فعالیت‌های آموزش همگانی جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک برنامه ملی در قالب طرح خادم "خانواده آماده در مخاطرات" پایه گذاری شده است.

ابراهیمی هدف از برگزاری آزمون مربیان متقاضی دوره های آموزش آمادگی در برابر مخاطرات را آزمایش سطح دانش علمی و توانمندی مربیان در انتقال آموخته ها و مهارت های کسب شده به گروه‌های هدف دانست و اظهار داشت: تغییر رفتار مردم نسبت به مخاطرات، آموزش خانواده‌ها، آگاه سازی نسبت به اینکه همه افراد در یک سطح نیستند، نیاز به باورسازی در میان مردم و تبدیل آمادگی به ارزش اجتماعی، از اصول طرح خادم می باشد.

وی هدف برنامه ملی خادم را ارتقای سطح آمادگی خانواده‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها به مواردی که در شاخص آمادگی خانوار آمده در موضوع آموزش خانواده‌ها گنجانده شده است؛ عمل کنند؛ آمادگی آنها بیشتر می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: بعد از شرکت مربیان در آزمون دوره های آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و اعلام نتایج، کسانی که نمره لازم را کسب کنند، گواهی مربیگری دریافت می کنند.

 

نظر شما