معاون عمرانی استاندار تاکیدکرد؛

لزوم مشارکت مردم در آبادانی روستاها

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۰:۵۰
کد خبر: ۷۸۳۶۲۶
لزوم مشارکت مردم در آبادانی روستاها
معاون عمرانی استاندار قزوین بر لزوم مشارکت مردم در آبادانی روستاها تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست تخصصی کارگروه محیط زیست و خدمات عمومی دهیاری های کشور جلب مشارکت مردم در آبادانی روستاها را بسیار ضروری دانست و گفت: امروزه مشارکت مردم در روستاها در تمامی زمینه ها نسبت به گذشته کمتر شده است و باید با استفاده از ظرفیت تشکل ها بتوانیم مشارکت مردم را جلب کنیم.

فرخزاد ضمن تشکر از سازمان شهرداری ها و  دهیاری ها بیان کرد: قبلا روال بر این بود که بخشنامه ها و ضوابط و ابلاغیه ها از مرکز تهیه و ابلاغ می شد و همه استانها موظف به اجرای آن بودند، اما با تعریف روال جدید  استانها بصورت مستقیم در تصمیم گیری ها شرکت می کنند.

وی افزود: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و مورد هجوم حجمه های رسانه های مختلف و معادین انقلاب هستیم، وظیفه داریم با مقایسه بین فعالیتهای چهل ساله انقلاب و آنچه پیش از آن وجود داشته، دستاوردهای انقلاب را با آمار دقیق انعکاس دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به طور مثال قبل از انقلاب تقریبا هیچ راه آسفالت روستایی وجود نداشته اما امروز از حدود 5200 کیلومتر راه روستایی نزدیک به 2500 کیلومتر آسفالت شده است.

فرخزاد افزود: همچنین  هیچ روستایی در استان گاز نداشته و اکنون ضریب نفوذ در 4 شهرستان استان 94 درصد است که تا پایان سال 5 شهرستان  و تا سال آینده همه 6 شهرستان استان به ضریب نفوذ 95 درصد می رسد.

وی با بیان  اینکه وجود بانک اطلاعاتی کامل در خصوص اقدامات منجر به برنامه ریزی های بهتر و جامع تر خواهد شد، خواستارتکمیل این اطلاعات از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شد و گفت: اطلاعات کلی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در روستاها موجود است اما این اطلاعات به صورت دقیق و با آمار و ارقام نیست و برخی نیز به صورت پراکنده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور مثال اطلاعات اقداماتی که براساس ارزش افزوده انجام می گیرد موجود است اما خیلی از دستگاهها از اعتبارات خود هزینه می کنند و اطلاعاتی در خصوص اقدامات آنها به صورت متمرکز وجود ندارد.

فرخزاد اذعان کرد: دربحث توزیع ارزش افزوده که باعث تحولات بسیاری در روستاها شده در استان قزوین به خاطر اعتقاد به عمران و آبادانی روستاها ،بدون طرح موضوع در شورای برنامه ریزی، 30درصد از محل ارزش افزوده  به روستاها تخصیص داده شد در حالی که بر اساس معیار جمعیت باید حدود 24 درصد توزیع می شد.

وی تاکید کرد: می بایست با سازو کار مناسب از موازی کاری اقدامات بخشداری ها و دهیاریها و بنیاد مسکن در روستاها جلوگیری کرد تا بتوان اقدامات بهتر و با کیفیت تری به روستاها ارائه کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در خصوص خدمات آتش نشانی به روستاها گفت: نیازی نیست در تمام مناطق ماشین آتش نشانی مستقر شود بلکه باید با تغییر رویه و رویکرد در این خصوص سازکار بهتری ارائه کرد.

این جلسه با حضور فرخزاد معاون عمرانی استاندار، نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای قزوین، مدیران کل امور روستایی، شوراهای عضو کارگروه محیط زیست، خدمات عمومی دهیاری های کشور  و پرهیزکاری عضو فعال تشکل زیست محیطی روستا برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز