مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبرداد:

تحقق ۲۰درصدی اشتغال معلولان طی سال گذشته

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۲:۰۵:۱۰
کد خبر: ۷۸۳۶۵۶
تحقق ۲۰درصدی اشتغال معلولان طی سال گذشته
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تحقق ۲۰درصدی اشتغال معلولان در این استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در دیدار با اعضای کانون معلولین توانا اظهار داشت: در سال گذشته در بخش اشتغال بیش از ۲۰ درصد تعهد ایجاد تحقق یافته است که امسال تاکنون از میان ۶۰۲ تعهد، ۴۸۰ شغل ایجاد شده و کانون توانا سهم عمده‌ای داشته است.

وی اذعان کرد: استان قزوین دارای 23 هزار معلول بوده که 16 هزار نفر آنها مستمری دریافت کرده، هزار و 500 معلول در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و 1000 نفر نیز از خدمت روزانه بهره می‌برند.

وی بیان کرد: در زمینه مسکن معلولان نیز 3 هزار و 700 واحد در سطح استان ساماندهی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در بحث قانون حمایت از معلولان نیز علاوه بر بودجه، عدم ابلاغ آیین نامه از جمله مشکلات عمده بوده که به اتفاق تشکل‌های فعال استان در حوزه معلولین، کمیته حمایت از حقوق معلولین تشکیل و طی جلساتی با حضور معلولان در کلیه دستگاه‌ها مشکلات مرتبط بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: نگاه مدیران و مسئولان به معلولان نیز نکته مهمی است که تمامی آنها به ما مراجعه کرده و تمام نیازهای معلولان از قبل از تولد تا بعد از مرگ را بر دوش سازمان بهزیستی می گذارند که خواستار افزایش بودجه جهت رسیدگی به امور آنها هستیم.

سیدمحمد موسوی عضو هیات مدیره و بنیانگذار کانون معلولین توانا نیز در این دیدار اظهار داشت: نگاه به‌ورزش همان حضور اجتماعی معلولان در جای جای کشور است.

وی بیان کرد: پشتیبانی از 200 کودک معلول در زمینه تحصیل از جمله دیگر اقدامات کانون توانا ست که از چندین سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در این برنامه با استفاده از نیروهای مردمی به تقویت دروس ضعیف کودکان معلول می‌پردازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز