مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد؛

توانمندسازی دانش آموزان هدف اصلی اجرای طرح نماد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۲:۳۳:۴۱
کد خبر: ۷۸۵۶۱۷
توانمندسازی دانش آموزان هدف اصلی اجرای طرح نماد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هدف اصلی از اجرای طرح مراقبت از رفتار پرخطر دانش آموزان(نماد) را توانمندسازی دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح مراقبت از رفتار پرخطر دانش آموزان(نماد) و اهداف این طرح گفت: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار است.

وی اذعان کرد: این طرح در ۱۵۱ واحد آموزشی استان قزوین اجرا می شود.

این مقام مسئول افزود:آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی این طرح در نظر گرفته شده است و در طرح نماد که با همکاری و ائتلاف ملی 9 نهاد قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بهزیستی، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و بنیاد برکت انجام می‌شود، هدف این 9 نهاد، توجه سازمان یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان میهن اسلامی‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله دیگر اهداف این طرح است.

رحمانی ادامه داد: در استان، ۲۰مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم در حال فعالیت هستند و امورمربوط به دانش آموزان برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به سرانه فضاهای آموزشی افزود: در بحث سرانه فضاهای آموزشی، دارای مشکل و حتی بحران هستیم. استاندارد سرانه جهانی فضای آموزشی برای هر فرد ۸ متر و ۳۹ سانتی متر و در کشور ۵ متر و ۱۸ سانتی متر، در استان ۵ متر و ۴۴ سانتی متر می باشد و در بین استان ها، یزد با سرانه بیش از ۸ متر این میزان از استاندارد جهانی نیز بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: در مناطق مسکن مهر مهرگان و بویین و تاکستان، نیاز به ساخت ۴۵ مدرسه و بیش از ۶۰۰ کلاس داریم.

رحمانی با اشاره به آمار تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی اضافه کرد: در بحث تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی، ۵۲۶ مدرسه نیاز به نوسازی و ۴۰۲ مدرسه نیاز به تخریب دارد که برای این امر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و باید در این بحث ورود جدی یابیم تا سال آینده بتوانیم این نیازها را برطرف کنیم.

وی ضمن اشاره به اقدامات مداخله جویانه در بحث آسیب های اجتماعی گفت: در هر فضایی که ما به موقع ورود یافتیم، رفتارهای پرخطر کاهش یافته و متاسفانه در برخی مناطق بحث جدی تر است و می طلبد دستگاههای مرتبط به موقع ورود یافته و آموزش و پرورش را یاری رسانند.

آموزش و پرورش2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز