شهردار قزوین در نشست هم اندیشی با نمایندگان مجلس:

شهرداری ها ویترین خدمات نظام هستند

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۱:۴۵:۰۴
کد خبر: ۷۸۵۹۹۲
شهرداری ها ویترین خدمات نظام هستند
علی صفری در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم قزوین در مجلس: شهرداری ها ویترین خدمات نظام و دست گیر دولت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی صفری، شهردار قزوین، در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری ها ویترین خدمات نظام و دست گیر دولت هستند و باید در این زمینه دولت نیز شهرداری را یاری کند.

صفری اذعان کرد: مجموعه مدیریت شهری از دولت در تناسب بودجه جاری و عمرانی جلوتر است و این تناسب در شهرداری قزوین حدود ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد جاری است.

شهردار قزوین افزود: بودجه شهرداری قزوین در سال جاری ۶۳۰ میلیارد تومان بوده و با توجه به جمعیت ۴۳۰ هزار نفری قزوین، سرانه بودجه هر شهروند برای اداره شهر یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

صفری با اشاره به اینکه بوستان ملی باراجین برای اولین بار دارای کد و ردیف بودجه در کشور شده است، اظهار کرد: امید است با همکاری نمایندگان مجلس این موضوع محقق شود زیرا این بوستان می تواند خدمات بسیار مطلوبی به تمامی مردم کشور ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه به زودی آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ها برگزار می شود، گفت: در این آزمون فقط کسانی می توانند تبدیل وضعیت شوند که قرارداد مدت معین داشته باشند که در این صورت حق ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کارکنان با سابقه ۱۰ تا ۱۲ ساله شرکتی و حجمی ضایع خواهد شد که بهتر است این موضوع اصلاح شود.

شهردار قزوین افزود: حقوق و مزایای کارمندان شهرداری بسیار پایین است و لایحه مجلس در این خصوص می تواند به کارکنان شهرداری در این زمینه کمک کند.

صفری با اشاره به پروژه تراموای شهر قزوین عنوان کرد: تراموای شهر قزوین در مسیر ۱۱ کیلومتری شرق به غرب شهر قزوین و بالعکس می باشد  که امید است در ردیف بودجه سال ۹۸ کشور قرار گیرد زیرا اگر شهرداری ها وارد حمل و نقل ریلی شوند، ۵۰ درصد بودجه آن را دولت تأمین خواهد کرد.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه تراموای قزوین مصوبه وزارت کشور دارد می تواند بودجه کشوری را دریافت کند.

صفری با تأکید بر اصلاح لایحه ارزش افزوده گفت: در این لایحه علاوه بر جمعیت، مؤلفه های دیگر نیز در نظر گرفته شود و باید در نظر داشت که تصویب این لایحه به سمت دولتی کردن شهرداری ها پیش می رود و مناسب نیست.

 شهردار قزوین از نمایندگان خواست تا در مهلت یک ماهه برای دریافت اوراق خزانه برای شهرداری قزوین اقدام  کنند.

وی یادآور شد: این اوراق می تواند برای تهاتر بدهی های دستگاه‌ ها با شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز