معاون عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد؛

بهره مندی ۶۵ درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۹:۴۶:۰۹
کد خبر: ۷۸۶۳۹۴
بهره مندی ۶۵ درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت
"علی فرخ زاد" گفت: هم اکنون 65درصد روستاهای استان قزوین دارای اینترنت پرسرعت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخ زاد" معاون عمرانی استاندار قزوین ضمن ضروری بر شمردن پوشش شبکه اینترنت در روستاهای استان تشریح کرد: 65 درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند و با تحت پوشش قرار گرفتن 30 درصد روستاها در سال جاری تقریبا تمام روستاهای استان تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.

 وی افزود: علی رغم اینکه زیر ساختهای ارائه اینترنت پرسرعت در 545 روستای استان فراهم شده اما استقبال برای استفاده از این امکانات در روستاها در حد مطلوب نمی باشد و ضروری است با فرهنگسازی و آموزش روستاییان را برای استفاده از این امکانات ترغیب کرد.

فرخ زاد ادامه داد: تمامی روستاهای بالای 5خانوار استان دارای ارتباط می باشند و استان در راستای ارتباط دهی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، از جایگاه هشتم کشوری برخوردار است.

وی افزود: همچنین 90 درصد روستاهای استان دارای پوشش اینترنت همراه می باشند و از این میان 119 روستا  و کلیه شهرهای استان تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم می باشند.

معاون عمرانی استاندار قزوین، راه اندازی سایت تلفن همراه نسل سوم در روستاهای خشکچال، زرآباد، وربن، اوان، رادکان، خوزنین و کلج را بخشی از اقدامات انجام شده سال اخیر در مناطق گردشگری دانست و گفت: با توجه به اهمیت توسعه و رونق گردشگری در استان سعی شده تا نگاهی ویژه به این مناطق داشته باشیم به طوری که 95 درصد این مناطق تحت پوشش تلفن همراه، 40درصد تحت پوشش اینترنت نسل 3و 4 و 51 درصد نیز در برنامه توسعه سال جاری قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قزوین بالاتر از میانگین کشور است گفت: استان قزوین با ارتقا 5 پله ای شاخصIDI، دارای رتبه یازدهم و بالاتراز سطح میانگین کشوری قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز