مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین خبرداد:

کاهش حجم حریق در جنگل های طارم

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۴:۲۱:۱۷
کد خبر: ۷۸۶۴۴۳
کاهش حجم حریق در جنگل های طارم
مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین از کاهش حجم حریق در جنگل ها و مراتع منطقه طارم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "قدرت اله مهدیخانی"، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین درحاشیه بازدید یکروزه از منطقه طارم به همراه مدیر کل منابع طبیعی استان و در راستای بازدید از پروژه های در حال انجام مانند احداث پایگاه دیده بانی و نصب دوربین  و نیز عرصه های منابع طبیعی  منطقه صورت گرفت، اظهار داشت: با عملکرد مناسب، حجم حریق در جنگل ها و مراتع منطقه طارم کاهش یافته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین بیان داشت: با استفاده از تجهیزات، برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی، حجم حریق ها در جنگل ها و مراتع منطقه طارم از سال گذشته تا کنون از 250 هکتار به 90 هکتار کاهش یافته است.

وی اذعان کرد: غنی ترین منابع جنگلی استان در منطقه طارم واقع شده و برخی گونه های گیاهی آن بسیار کمیاب بوده و حفظ و صیانت ازین گنجینه های ارزشمند یکی از اولویت های ارگانهای ذیربط است.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه در گذشته حریق های متعددی که غالبا منشا انسانی داشتند، حجم زیادی ازاین جنگلها و مراتع را از بین برده و خسارت زیادی را به استان وارد کرده است.

مهدیخانی گفت: در سالهای اخیر با اهتمام ویژه ارگانها، به ویژه منابع طبیعی ، مدیریت بحران و...گام های موثری در نجات این جنگلها برداشته شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز