دادستان قزوین اعلام کرد؛

آمادگی دادستانی برای هم افزایی با آموزش و پرورش

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۱:۵۵:۵۹
کد خبر: ۷۸۶۹۶۸
آمادگی دادستانی برای هم افزایی با آموزش و پرورش
دادستان قزوین نسبت به هم افزایی با آموزش و پرورش جهت کاهش آسیب های اجتماعی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین که در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین انجام پذیرفت، گفت: دستگاه قضایی آمادگی لازم را برای هم افزایی با آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام های موثری برداریم.

وی اذعان کرد: رشد و توسعه پایدار کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص وابسته است و پیشرفت همه ‌جانبه نیازمند توسعه سرمایه انسانی است به همین خاطر آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور نقش اصلی و اساسی را دارد.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: آموزش و پرورش ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی کار، می‌تواند تسهیل‌گر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز باشد.

وی تاکیدکرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش باید ارتقا سطح فرهنگ اجتماعی باشد.

قاسمی آموزش و پرورش را یکی از مهم ترین نهاد ها در ساخت یک جامعه موفق دانست و خاطر نشان کرد: نباید از نقش فرهنگ سازی آموزش و پروش در جامعه غافل شویم زیرا یکی از وظایف این نهاد ارتقا سطح فرهنگ اجتماعی است و در بسیاری از موارد همچون صرفه جویی، مصرف صحیح، کسب در آمد حلال، آشنایی با سبک زندگی اسلامی ایرانی، استفاده از کالاهای داخلی، حفظ منابع طبیعی و... فرهنگ و راه و روش درست را می تواند به دانش آموزان آموزش دهد.

این مقام قضایی استان بیان داشت: ارتقا سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش باید مورد توجه دولت قرار گیرد زیرا بر این باوریم که هرچقدر این نهاد در کنار سایر نهاد های متولی امر فرهنگ ارتقا پیدا کند و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه به لحاظ فرهنگی داشته باشد. قاسمی تصریح کرد: جامعه در آینده از حیث جرائم و آسیب های اجتماعی هزینه های کمتری را متحمل خواهد شد و شاید بسیاری از جرائمی که در سطح جامعه مشاهده می شود نتیجه خلا یک فرهنگ سازی و تربیت درست و دقیق باشد. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با بیان این که مدارس باید به دانش آموزان آموزش دهند که چگونه با واقعیت‌های جامعه روبرو شوند، تصریح کرد: اگر در مدارس فقط به آموزش کلیشه ای صرف پرداخته شود قطعا به هدف اصلی خود که تربیت نسل آینده است دست نخواهد یافت از این رو مدرسه به عنوان یک محیط آموزشی باید بتواند به وظایف تربیتی خود نیز به درستی عمل کند و در مدارس شیوه صحیح زندگی در اجتماع و رویارویی با واقعیت ها نیز آموزش داده شود.

قاسمی اظهار داشت: آموزش وپرورش می‌تواند در مدارس پدر و مادرها را در قالب انجمن های اولیا و مربیان گرد هم جمع کند و آنها را نسبت به مخاطرات و آسیب های اجتماعی که فرزندانشان را تهدید می کند آگاه سازد زیرا نهاد خانواده بیشترین تاثیر را در رفتار فرزندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که امر پیشگیری وظیفه همه دستگاه‌ها است، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی باید رویکرد اصلی آموزش و پرورش بخصوص در مدارس باشد.

دادستان قزوین افزود: دستگاه قضایی آمادگی لازم را برای هم افزایی با آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دارد و امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام های موثری برداریم.

قاسمی در پایان با بیان اینکه کار معلمان مصداق جهاد است، افزود: معلم نباید سر کلاس هیچ دغدغه ای به جز تدریس داشته باشد و همه باید برای تحقق این موضوع به آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این دیدار گفت: طرح قاضی مدرسه از زمینه های همکاری آموزش و پرورش با دستگاه قضایی است و نقش موثری در جلوگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه ایفا می کند.

خیرالله رحمانی افزود: این طرح از پنج سال قبل با ابتکار آموزش و پرورش استان قزوین آغاز شد و هم اکنون در مدارس کشور در حال اجرا شدن است.

وی اضافه کرد: چون در طرح قاضی مدرسه آگاه سازی دانش آموزان از جرم و مجازات و راه های پیشگیری از آن توسط قضات دادگستری انجام می شود به همین دلیل نتایج بهتری به دست می آید.

رحمانی در پایان به مشکل برخی از تعاونی های مسکن فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از این تعاونی ها در مناطقی چون اسفرورین با وجود واریزی آورده های خود سالها است با مشکلات متعددی مواجه هستند و از دستگاه قضایی درخواست می شود در روند رسیدگی به شکایات در این خصوص تسریع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز