استاندار قزوین عنوان کرد؛

نقش برجسته بسته بندی در افزایش صادرات محصولات

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۲:۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۸۶۹۸۳
نقش برجسته بسته بندی در افزایش صادرات محصولات
استاندار قزوین نقش بسته بندی در افزایش صادرات محصولات را برجسته دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور کیشان سینگ نماینده سازمان جهانی بسته بندی در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: بسته بندی محصولات نقش بسیار برجسته ای در افزایش صادرات یک منطقه دارد و از بازگشت کالاها به دلیل فروش نرفتن یا آسیب دیدگی جلوگیری می کند.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به بسته بندی محصولات و کالاهای تولیدی توجه جدی ندارند در حالیکه کشورهای همسایه با بسته بندی های جدید و جالب برای تصرف بازارها تلاش می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: ما باید به مساله بسته بندی توجه زیادی داشته باشیم چون امروزه از صنعت بسته بندی به عنوان فروشنده خاموش یاد شده و نقش موثری در حفاظت از محصول و کالا ایفا می کند.

زاهدی اضافه کرد: بسته بندی نه تنها برای حفاظت فیزیکی از کالاها اهمیت دارد بلکه این صنعت، محصولات را در برابر رطوبت و حتی اشعه ها حفاظت کرده و یک صنعت پیچیده و هایتک محسوب می شود.

وی گفت: یکی دیگر از کارکردهای صنایع بسته بندی جذب مشتری و افزایش فروش است و در واقع با تحریک بازار، اشتغال زایی و رونق اقتصادی را نیز در پی دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: باید ارتباط خود را با سازمان جهانی بسته بندی توسعه داده و از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی این سازمان برای ارتقای بسته بندی استان استفاده کنیم.

زاهدی ادامه داد: باید با یک مطالعه جامع ظرفیت های بسته بندی استان را شناسایی کرد تا بتوان با طراحی های مناسب و بازاریابی برای افزایش صادرات استان برنامه ریزی نمود.

استاندار  قزوین با بیان اینکه چرخه فعالیت های اقتصادی در جامعه ما سازمان یافته نیست، افزود: امروزه یک تولیدکننده باید علاوه بر تولید به تامین سرمایه، مواد اولیه، فروش و بازاریابی محصولات خود فکر کند که هرکدام به تخصص جداگانه نیاز دارند و باید برای هریک از این فعالیت‌های تخصصی در بخش خصوصی برنامه ریزی شود.

سفیر کیفیت و امنیت غذا در سازمان جهانی بسته بندی نیز در این جلسه گفت: سازمان جهانی بسته بندی در سال ۱۹۶۸ در توکیو به وجود آمد و هم اکنون ۵۲ عضو در همه قاره های جهان دارد.

وی افزود: هدف اصلی این سازمان جذب اعضای بیشتری از سطح جهان و اشتراک گذاری علم صنعت بسته بندی است.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی خاطرنشان ساخت: معمولا ۲ تا ۳ درصد تولید ناخالص در کشورها مربوط به صنعت بسته بندی است بنابراین اهمیت اشتراک گذاری دانش صنعت بسته بندی برای همگان روشن می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز