نماینده نهاد ریاست جمهوری در ستاد اقامه نماز کشور:

همه باید خادم و مروج فرهنگ نماز باشند

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۵:۰۷:۳۳
کد خبر: ۷۸۷۴۴۹
همه باید خادم و مروج فرهنگ نماز باشند
"محمد حسین رضایی" در چهارمین اجلاس استانی نماز در قزوین گفت: همه باید خادم و مروج فرهنگ نماز باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "محمد حسین رضایی" نماینده نهاد ریاست جمهوری در ستاد اقامه نماز کشور در چهارمین اجلاس استانی نماز در قزوین گفت: در نظام اسلامی انتظار داریم همه خود را خادم نماز بدانند و برای ترویج فرهنگ آن همت کنند.

نماینده نهاد ریاست جمهوری درستاد اقامه نماز کشور اذعان کرد: ۷۰ درصد دستگاه های اجرایی در تمهیدات لازم برای اقامه نماز موفق عمل کرده اند و باید از روش های تاثیرگذار در دعوت به نماز استفاده شود.

رضایی با اشاره به جمله کلیدی شهید رجایی درخصوص نماز گفت: شهید رجایی با جمله ماندگار خود "به نماز نگویید کار دارم، به کاربگویید وقت نماز است" بدرستی در تبیین اهمیت نماز بویژه در دستگاه های اجرایی یک مسیر روشن ترسیم کرد.

وی افزود: اگر همه ما اعم از شهروندان و مسئولان با خود عهد کنیم در خدمت نماز باشیم بسیاری از موانع در ترویج این فرهنگ برداشته می شود.

رضایی یادآورشد: خیلی از افراد تلاش می کنند خادم حرمین شوند و با سختی زیادی گاهی موفق هم نمی شوند اما خادم نماز شدن بسیار راحت و آسان است و امیدواریم از این فرصت برای حرکت در مسیر گسترش فرهنگ نماز برخوردار شویم.

وی بیان کرد: همه باید نقش خود را در ترویج فرهنگ نماز متوجه شده و به آن واقف شوند و عمل کنند تا خادمی نماز یک حرمت و کرامت تلقی شود.

رضایی با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس نماز در استانها یادآورشد: در اجلاس ها باید با ارائه دستاوردهای پژوهشی و کاربردی باید چالش ها و آسیب های این حوزه را استخراج کرده و ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما