معاون عمرانی استاندار قزوین خواستارشد؛

عزم همگانی برای حل مشکلات مناطق محروم

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۹:۱۳
کد خبر: ۷۸۹۳۵۹
عزم همگانی برای حل مشکلات مناطق محروم
معاون عمرانی استاندار قزوین خواستار عزم همگانی برای حل مشکلات مناطق محروم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در بازدیدو بررسی مسائل و  مشکلات دهستان چقور در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در جمع اهالی روستاهای منطقه گفت: حل مشکلات مناطق محروم و کمتر توسعه نیازمند عزم همگانی است.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: 49 دهستان در سطح استان قزوین وجود دارد که از این تعداد سه دهستان به عنوان دهستان های محروم و کمتر توسعه یافته استان شناخته شده اند که یکی از آنها دهستان چقور درمنطقه طارم سفلی است که نیازمند توجه و حمایت بیشتری است.

فرخزاد بیان کرد: برای حل مشکلات در این مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیاز به مشارکت مردم، دستگاه های اجرایی و بسیج سازندگی داریم که همه باید  عزم و اراده محکم ورود پیدا کنند 

وی گفت: یکی از مشکلات منطقه طارم سفلی بحث آب کشاورزی است که با پیگیری های استاندار و جلساتی که با وزیر نیرو و معاون حوزه آب داشته ایم مقرر شد که برداشت 25 میلیون متر مکعب از آبی که سهم و حقابه منطقه بود پابرجا ماند که در همین راستا لازم است با مشارکت مردم و واستفاده از تسهیلات بانکی بتوان سهمیه آب این مناطق را به شکل مناسب و با بهره وری بالا استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به محدودیت زمانی برای اجرای طرح برداشت سهم آب مذکور بیان کرد: تعاونی دهیاران می تواند با احصا و شناسایی طرح هایی که قابلیت اجرایی دارند از این فرصت استفاده کرده و در رونق تولید و اشتغال منطقه نقش خود را ایفا کند.

وی در ادامه اظهارکرد: در سطوح استانی نیز آمادگی لازم برای  پرداخت تسهیلات ویژه و معرفی و حمایت از طرح هایی که به رونق اقتصادی منطقه کمک میکند وجود دارد.

فرخزاد گفت: مساله اصلی در گام اول این است که مشکلات منطقه، اولویت بندی و مشخص شود تا در شورای برنامه ریزی شهرستان طرح و براساس یک زمان بندی بتوان مشکلات را  دسته بندی و براساس اولیت های تعریف شده نسبت به حل آنها اقدام کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز