امام جمعه قزوین:

پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۲۷:۱۲
کد خبر: ۷۹۲۱۴۹
پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم نکوداشت پژوهشگران برگزیده دانشگاه‌های پیام نور کشور: پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مراسم نکوداشت پژوهشگران برگزیده دانشگاه‌های پیام نور کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند و کاربرد عملی در جامعه داشته باشد.

امام جمعه2

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: سطحی‌نگری در ادبیات قرآن کریم جایگاهی ندارد و در قرآن تدبر، تفکر، احترام به عقل، استنباط و استدلال در دین و دنیا بسیار مورد تأکید قرار دارد.

وی تصریح کرد: وقتی رسول خدا (ص) پیام خود را می‌فرمودند عده‌ای می‌گفتند ما تصمیم داریم سیره و روش گذشتگان خود را دنبال کنیم و قرآن می‌فرمود اجداد شما از عقل خود استفاده نکرده و راه درست را پیدا نکردند و سعادتمندی شما نیازمند نگاه جدید به نظام خلقت و خدا است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال جهانیان را بدون محدودیت مکانی و زمانی به تفکر و اندیشه درباره قرآن دعوت کرده است و می‌فرماید اگر جن و انس جمع شوند و همه به یکدیگر کمک کنند تا مثل قرآن بیاورند، نمی‌توانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند فرمود اگر مثل قرآن نتوانستید بیاورید، ده سوره مانند قرآن بیاورید و به کسانی خداوند گفت که اهل ادبیات و توانمند در حوزه نویسندگی بودند و در حالی که آنها خیلی تلاش کردند، حتی یک سوره نیز نتوانستند بیاورند.

وی عنوان کرد: خدای متعال به دنیا نیز به همین نگاه نگریسته است و مردم را دعوت می‌کند تا درباره نظام هستی تفکر، تحقیق و پژوهش کنند چرا که در خلقت آسمان‌ها، زمین، رفت و آمد شب و روز دلائل روشنی برای خردمندان عالم است.

آیت‌الله عابدینی افزود: رمز اینکه دانشمندان اسلامی پیشکسوت علم نجوم شدند را می‌باید در توجه قرآن و سوگندی که خداوند به خورشید، ماه و شب و روز در قرآن داشته است، یافت و اینکه علمای اسلامی دانشمندان را به کشف حقیقت نظام هستی دعوت می‌کردند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در قرآن آمده است خداوند آسمان را در هفت طبقه آفریده است اما هیچ کاستی که در آفرینش خداوند مشکل ایجاد کند، مشاهده نمی‌شود و به مردم می‌فرماید آیا می‌توانید سستی و نقصی در عالم آفرینش پیدا کنید؟!

وی به سبقه حوزه‌های علمیه در امر پژوهش اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه در باب تحقیق و پژوهش عصرهای فوق‌العاده درخشانی داشته‌اند و کارنامه فعالیت‌های حوزوی در امر تحقیق و پژوهش بسیار مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نگاه دین به علم، نگاه نافع است، خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش، متون درسی، اشتغالات علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نیازمند ویراستاری جدی هستیم تا هر چه می‌گوییم، می‌نویسیم و پژوهش می‌کنیم آن چیزی باشد که مفید باشد و مشکلی از مشکلات جامعه را در عرصه‌های مختلف حل کند.

امام جمعه3

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز