مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

راه اندازی مهد مهدویت طی آینده ای نزدیک در قزوین

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۲:۵۵:۰۵
کد خبر: ۷۹۳۵۶۳
راه اندازی مهد مهدویت طی آینده ای نزدیک در قزوین
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از راه اندازی نخستین مهد مهدویت طی آینده ای نزدیک در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جلسه مشترک با معاونان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و بصیرت افزایی مددجویان نخستین مهد مهدویت در استان قزوین راه اندازی می شود.

وی افزود: یکی از برنامه های محوری در رویکرد فرهنگی، گفتمان مهدویت است از این رو در آینده بسیار نزدیک نخستین مهد مهدویت در استان قزوین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مومنی خدمت به محرومان را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: نباید موضوع خدمت به مردم و به خصوص نیازمندان مورد غفلت قرار گرفته و یا با اهمال برخورد شود.

وی ادامه داد: موضوع خدمت به نیازمندان با ابعاد مختلفی روبروست؛ امروز کسی که تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) قرار گرفته تنها به حمایت مادی نیازندارد بلکه ارائه خدمات فرهنگی، درمانی و اقتصادی به صورت همزمان دنبال می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: حمایت فرهنگی محور همه اقدامات کمیته امداد است چراکه مددجو بدون ارتقای فرهنگی نمی تواند به شرایط متعادل بازگردد از این رو با رویکرد فرهنگی اقدامات حمایتی را دنبال می کنیم.

مومنی عنوان کرد: فعال کردن گروه 114 نفره مشاوران جوان متشکل از نخبگان استان اقدامی است که در حال انجام است.

وی گفت: تلاش می شود تا دانش آموزان و دانشجویان با حمایت های فرهنگی به تحصیلات عالی راه یابند و از این طریق بستر حضور شایسته آنها در عرصه های اجتماعی فراهم شود؛ قطع یقین اگر دانش آموز بتواند تحصیلات مناسبی داشته باشد در فرصت شغلی و درآمد زندگی او نیز تأثیرگذار خواهد بود و این رویکرد به معنای فقر زدایی پایدار است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ساخت مسکن به عنوان محل آرامش و آسایش خانواده، ارائه خدمات درمانی برای کاهش آلام مددجویان بیمار، ارائه مهارت های آموزشی و فنی و حرفه ای، ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات کارگشایی و اشتغال زایی، ارائه کمک معیشت و... از جمله خدماتی است که در کنار حمایت فرهنگی به مددجویان ارائه می شود.

وی یادآورشد: همراهی دستگاه های مختلف از جمله سپاه می تواند به ارائه خدمات به محرومان به خصوص در مناطق روستایی و محروم کمک کند.

در این نشست راهکارهای همکاری برای ارتقای خدمت به مددجویان بررسی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز