حبیبی در ستاد تنظیم بازار قزوین:

مردم دغدغه کالاهای اساسی نداشته باشند

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۲:۵۱:۰۱
کد خبر: ۷۹۴۰۰۹
مردم دغدغه کالاهای اساسی نداشته باشند
"منوچهر حبیبی" در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین: همه کالاهای اساسی استان قزوین تامین می شود و مردم دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "منوچهر حبیبی" معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین با اشاره به تامین کالاهای اساسی افزود:طی روزهای آینده همه کالاهای اساسی استان قزوین تامین می شود و مردم نباید دغدغه ای در این خصوص داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین درخصوص بودجه استان قزوین گفت: اولویت بودجه سال 98 کمک هرچه بیشتر به معیشت جامعه، ارتقای رفاه مردم و رساندن مشکلات اقتصادی اقشار کم درآمد به حداقل است.

حبیبی اذعان کرد: مردم کارایی دولت را در چگونگی تنظیم بازار کالاهای مهم و پرمصرف ارزیابی می کنند بنابراین توجه هرچه بیشتر مدیران دستگاه های مربوطه به این حوزه بسیار ضروری است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار داشت: با توجه شرایط دشوار اقتصادی باید با کنترل و رصد دائمی بازار و وضع عرضه کالاها، از هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت ها جلوگیری و سعی در حفظ و کاهش قیمت ها داشته باشیم.

حبیبی گفت: تنظیم قیمت ها در بازار کالاهای پرمصرف باید بیشتر از گذشته در دستورکار بخش دولتی قرار بگیرد تا با توجه به ایام خاص پیش رو از جمله نوروز مردم با مشکل روبرو نشوند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: فروشگاه های تعاون روستایی ظرفیت بی نظیر در تنظیم بازار برای دولت به حساب می آیند تا به راحتی اقلام اساسی با قیمت مناسب بین مردم توزیع شوند.

این مقام مسئول همچنین گفت: حضور بازرسان تعزیرات حکومتی و سازمان صمت در سطح بازار باید محسوس تر و جدی تر باشد تا از بروز مشکلاتی همچون گران فروشی، احتکار و کمبود کالا در فرایند عرضه محصولات جلوگیری به عمل آید.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان با پیش بینی مصرف مرغ گرم در ماه های آینده باید در تعداد جوجه ریزی مرغداری های استان تجدید نظر کرده و میزان جوجه ریزی را افزایش دهد تا با مشکل کمبود مرغ در استان مواجه نشویم.

حبیبی با اشاره به وجود نهاده دامی کافی در استان برای ارایه به دامداری ها، خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خروجی جلسات تنظیم بازار را باید با دو نتیجه میزان کافی کالا و قیمت های کنترل شده سنجید.

وی با اشاره به اهمیت مرکز استان در تثبیت بازارهای استانی، گفت: بازار قزوین به علت مرکزیت استان از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بالایی در دیگر شهرستان های این استان داشته و فرمانداری این شهرستان باید با همت بیشتری نسبت به شهرستان های دیگر در ستاد تنظیم و اجرای مصوبات این ستاد داشته باشد.

حبیبی همچنین عنوان کرد: کیفیت میوه شب عید از اصلی ترین اولویت های ستاد تنظیم بازار استان قزوین است که باید در این خصوص نیز توجه لازم را داشت.

 

 

نظر شما