مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

کارگروه حقوق شهروندی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۱:۰۱:۵۲
کد خبر: ۷۹۴۸۰۱
کارگروه حقوق شهروندی در قزوین راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از راه‌اندازی کارگروه حقوق شهروندی در استان طی آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در اولین نشست تبیین شیوه نامه اجرایی توافق نامه مشترک برای توسعه مشارکت سازمان های مردم نهاد در راستای تامین حقوق شهروندی گفت: کارگروه استانی حقوق شهروندی به منظور عملیاتی کردن، هماهنگی و نظارت بر مفاد شیوه نامه این حقوق در استان تشکیل می شود.

بیدخام افزود: اجرای حقوق شهروندی طی تصویب نامه 178 شورای عالی اداری برای اجرا در نظام اداری ابلاغ شده است و در انتظار راه اندازی کارگروه استانی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دبیرخانه ستادهای مردمی حقوق شهروندی مطابق با شیوه نامه اجرایی ضروری است، اضافه کرد: این شیوه نامه براساس توافقنامه مشترک بین سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و معاونت حقوقی امور مجلس تنظیم شده است.

این مسئول، مهمترین اهداف کارگروه را برنامه‌ریزی برای توسعه مشارکت‌های مردمی در اجرای منشور حقوق شهروندی و سایر برنامه های صیانت از حریم امنیت عمومی در سطح استان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم فعال سازی حداقل دو سازمان مردم نهاد ویژه حقوق شهروندی در استان ضروری است.

بیدخام با بیان اینکه توانمندسازی تشکل های مردم نهاد با رویکرد حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت آنها تأثیر ویژه در فرهنگ سازی و آموزش همگانی دارد، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌های رعایت حقوق شهروندی را فراهم نمایند تا احقاق حقوق مرد در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین استفاده مناسب از ظرفیت قانون رسیدگی به تخلفات اداری و فعال کردن هیئت‌های رسیدگی کننده را مطابق با شیوه نامه ضروری دانست و بر رعایت مفاد تصویب نامه و برخورد قانونی با متخلفان در زمینه نقض حقوق شهروندی تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز