رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین عنوان کرد:

سهم ۱/۸درصدی استان قزوین از لایحه بودجه ۹۸

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۳:۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۹۴۸۷۵
سهم ۱/۸درصدی استان قزوین از لایحه بودجه ۹۸
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین سهم این استان را از لایحه بودجه 98، 1/8درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیرامون لایحه بودجه سال 98 کشور برگزارشد با اشاره به سهم استان از این لایحه گفت: استان قزوین از مبلغ کل پیش بینی شده برای بودجه سال98، 1/8درصد را به خود اختصاص داده است.

یاری توضیح داد: در خوشبینانه ترین حالت میزان بودجه استان 2درصد بودجه کل کشور بوده و این میزان همواره بین 1/3 تا 1/7 درصد نوسان داشته است.

وی با اشاره به تاثیر شاخص های جمعیت و مساحت در تخصیص بودجه به استان ها اذعان کرد: استان قزوین 1/6 درصد جمعیت و 0/9 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده ولی با این وجود جزو 15 استان نخست در بحث سرانه محسوب می شویم.

یاری با تاکید براینکه مشکل بودجه ای نداریم افزود: سال قبل بودجه عمرانی 311میلیارد تومان بوده که امسال به 337میلیارد تومان افزایش یافته و بودجه هزینه ای نیز از 202میلیارد به 235میلیارد رسیده که نشانگر افزایش 15درصدی است.

وی با اشاره به وجود حدود 1هزار پروژه کددار در قزوین بیان کرد: حداکثر 600پروژه احداثی در استان داریم که ملی _استانی است و برای بهره برداری از آنها نیاز به 1400 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین عنوان کرد: در بهره برداری از پروژه ها اولویت بندی خواهدشد.

یاری با اشاره به درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده برای استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 1500میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان قزوین پیش بینی شده بود که آن را به 1368میلیارد تومان تقلیل دادیم.

وی ادامه داد: امسال هم 1800میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود 1400 میلیارد تومان آن وصول شود.

این مقام مسئول تاکیدکرد: البته درنظر داریم افزایش مالیات به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر نشود.

یاری درخصوص میزان تحقق اعتبار بودجه ای استان در سال 97 توضیح داد: در سال 97 بودجه جاری استان برای 10ماه نخست سال تا 9ماهه نخست دریافت شد.

وی درباره واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی و موانع تحقق این کار گفت: دولت تصمیم گرفته تا دیگر قیمت گذاری نکند و همچنین با کمک های صندوق توسعه ملی در قالب سیاست های مشوقی بخش خصوصی را دعوت به همکاری کند که البته بازهم این راهکارهای جذب بخش خصوصی کافی نیست.

یاری با تاکید بر انطباق کامل بودجه 98 با اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این بودجه سعی شده باتوجه به محدودیت ها مطابق با اقتصاد مقاومتی برای کشور هزینه شود.

وی درخصوص بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد عنوان کرد: اجرای این طرح زمانبر است و البته در فاز مقدماتی برای آن هزینه یابی شده است.

یاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فضای اقتصاد باید با ورود بخش خصوصی پویا شود افزود: سعی می شود اعتبارات سال 98 اهرم بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره به موارد مختلف تدارک دیده شده در بودجه 98 تصریح کرد: سیاست های تعادل اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر و گسترش بیمه ها و یکسان سازی حقوق و بحث های مربوط به تامین اجتماعی و توسعه اشتغال در بخش های مختلف در این بودجه پیش بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان عنوان کرد: 2600 اشتغال در قالب اجرای این طرح مدنظر است که امیدواریم محقق شود.

وی حمایت از اشتغال مجموعه های تولیدی، استفاده از فارغ التحصیلان در اقتصاد، حمایت از صنایع دانش بنیان و مدیریت مصارف، حذف ردیف های متفرقه و ناکارآمد، مهارتورم و واگذاری پروژه های عمرانی از دیگر مواردی است که در بودجه 98 لحاظ شده است.

این مقام مسئول درخصوص بودجه عمومی دولت توضیح داد: بودجه عمومی دولت 478هزار میلیارد تومان است که 407هزار میلیارد تومان آن در بخش منابع عمومی و 70هزار میلیارد تومان آن هم مربوط به درآمدهای اختصاص است.

وی با اشاره به کاهش سهم صندوق توسعه ملی افزود: در بودجه 98 پیش بینی شده 137هزار میلیارد تومان از صادرات فرآورده های نفتی تامین شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در این بودجه نرخ فروش نفت 54دلار به میزان 1/5 میلیون بشکه و بنزین با همان قیمت هزار تومان پیش بینی شده است.

یاری با اشاره به افزایش 20درصدی حقوق کارمندان طی سال آینده تصریح کرد: هم اکنون 55درصد ساختار ادارات دولت توسط نیروهای رسمی و پیمانی پر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه98 برای استان قزوین تملک دارایی های سرمایه های عمرانی 337میلیارد تومان و اعتبارات هزینه ای 1/84 درصد و عمرانی 1/31 درصد و درآمدها 1/6 درصد کل کشور پیش بینی شده است.

بودجه1 (2)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز