معاون اقتصادی استاندار خبرداد:

شناسایی ۷۰واحد تولیدی راکد در قزوین

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۱۲:۰۵:۳۲
کد خبر: ۷۹۵۶۷۵
شناسایی ۷۰واحد تولیدی راکد در قزوین
معاون اقتصادی استاندار قزوین از شناسایی 70واحد تولیدی راکد در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "منوچهر حبیبی" معاون اقتصادی استاندار قزوین در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت با اعلام این خبر گفت: 60 تا 70 واحد راکد و نیمه تمام با ظرفیت های تولیدی مختلف در استان شناسایی شده است که باید برای فعال سازی و احیای آنها با همکاری تمامی دستگاه های مجری و متولی اقدام شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اذعان کرد: رویکرد مدیریت استان فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تمام است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون هماهنگی خوبی در این زمینه میان مجموعه دستگاه قضایی، اجرایی و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی به وجود آمده و بازدیدهای هماهنگ و منسجمی از واحدهای تولیدی صورت می گیرد که نویدی برای حمایت از واحدهای تولیدی است.

حبیبی گفت: در همین راستا یکی از برنامه های ثابت و مستمر استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی سرکشی از واحدهای تولیدی در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی است تا بتوان هرچه سریع تر واحدهای مشکل دار، راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید برگرداند.

حبیبی اضافه کرد: واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در زمان کوتاه تری منجر به تولید و ایجاد اشتغال شده و بسترهای لازم را برای فعال سازی سریع تر دارند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: خوشبختانه در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است و واحدهایی مانند کاغذ الموت و... به چرخه تولید بازگشته اند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت های صنعتی شهرستان تاکستان، گفت: این شهرستان قطب تولید فولاد در استان به شمار می رود و واحدهای فولادی بزرگ و خوبی در آن مستقر هستند.

حبیبی با بیان اینکه شهرک صنعتی خرمدشت تاکستان برند شهرک های صنعتی کشور است، اضافه کرد: صنایع فولادی و ساختمانی مستقر در این شهرک با توجه به رکود صنعت ساختمان و عدم داشتن بازار فروش گرفتار مشکلاتی بودند که هم اکنون به دلیل رونق نسبی در کشور و ظرفیت بازار خارجی به ویژه عراق و سوریه بخشی از مشکلات آنها حل شده است.

وی گفت: طی دو سال گذشته چند واحد تولیدی در این شهرک صنعتی راکد بوده اند که با پیگیری صورت گرفته و همراهی سیستم بانکی و اجرایی برای رفع مشکلات و فعال سازی آنها اقدام شد.

حبیبی2

 

نظر شما