رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قزوین خبرداد:

کاهش۳۰درصدی قاچاق کالا در کشور

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۰:۲۰:۱۴
کد خبر: ۷۹۷۴۶۰
کاهش۳۰درصدی قاچاق کالا در کشور
رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش۳۰درصدی پدیده شوم قاچاق کالا در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی مویدی خرم آبادی" رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جریان بازدید از یک واحد تولید لوازم خانگی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته قاچاق کالا ۱۳ میلیارد دلار بود که با اقدامات انجام شده این میزان امسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: بازدید از صنایع قزوین نشان می دهد استان قزوین مانند بسیاری از استان های کشور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که می توان با اتکا به آن از شرایط تحریم عبور کرد.

این مقام مسئول افزود: برای مبارزه با قاچاق باید حمایت از کالای ایرانی در اولویت باشد و با شرایط ایجاد شده به نظر می رسد در کنار همه مشکلات فرصتی هم برای تولیدکنندگان توانمند کشور ایجاد شده تا بتوان از همه ظرفیت ها برای رونق تولید و اشتغال استفاده کرد.

مویدی خرم آبادی بیان کرد: تجهیز مبادی ورودی و گمرکات کشور به تجهیزات مدرن و امکانات به روز در کاهش قاچاق از مبادی رسمی بسیار موثر است که خوشبختانه با تاکید دولت در این زمینه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: کالاهای تولید شده در استان قزوین به هیچ وجه با کالاهای قاچاق قابل مقایسه نیست و شک نکنید بهتر است و این توانایی باید با کمک مردم و مسئولان حمایت شود.

مویدی خرم آبادی تصریح کرد: یکی از مشکلات بازی اداری است که تولید کنندگان را دچار مشکل می کند باید مسیر قاچاق را به سمت استان های تولید کننده بخشکانیم تا تولیدکنندگان بتوانند با انگیره بیشتری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۹۸ هزار فقره پرونده قاچاق کالا در کشور تشکیل شده است افزود: دشمنان نسبت به سرمایه های این کشور چشم طمع دارند باید از این سرمایه ها به خوبی صیانت کنیم.

مویدی خرم آبادی تصریح کرد: اقتصاد ما ظرفیت زیادی دارد ما باید با بستن مسیرهای قاچاق، کالای ایرانی را حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: برندهایی که قرار شد در تهران با آن برخورد کنیم به دلیل نفوذی که در بازار دارند اشکال تراشی می کنند اما سیاست دولت و نظام این است چرخه تولید بچرخد، در این راستا نیز به آقازاده ها توجه نداریم و برخورد می کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: بسته های ارزی دولت یک هدفمندی خوبی دارد و هدر رفت ارز نخواهیم داشت و نمی گذاریم به ارز کشور آسیب برسد یک تیم هوشمند روی ارز کار می کند.

وی یادآور شد: مشکل ورود ارز را حل کرده ایم با رعایت قوانین داخلی و خارجی برای بازگشت ارز حاصل از فروش نفت و مشتقات ارزی مشکل نداریم.

مویدی خرم آبادی در پایان عنوان کرد: صنایع استان نشان می دهد کشورما توان این را دارد  که نیازهای خود را تامین کند اما در معرفی توانمندی ها کوتاهی کرده ایم خیلی از نیازهای کشور در قزوین قابل تامین است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز