معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خبر داد:

آمادگی ۹هزار مددجو برای اجرای طرح های اشتغال

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۹۷۵۵۲
آمادگی ۹هزار مددجو برای اجرای طرح های اشتغال
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین از آمادگی ۹هزار مددجو برای اجرای طرح‌های اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۹ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین آمادگی و توانایی انجام کار را دارند که با بسترسازی مناسب می‌توان زمینه توانمندسازی آنها را فراهم کرد.

وی بیان کرد: کمیته امداد خدمات مختلفی را به نیازمندان و محرومان ارائه می کند، بخشی از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال است و ما در این مجموعه تلاش می کنیم زمینه ایجاد اشتغال پایدار را برای خانواده های تحت حمایت ایجاد کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: از مهمترین رویکردهای کمیته امداد در حوزه حمایتی، توانمندسازی جامعه هدف است که این امر از گذشته مورد توجه بوده و در این چند سال اخیر به صورت ویژه پیگیری می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: ۹ هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در استان قزوین شناسایی شده اند که توانایی انجام کار را دارند و یا دارای فرزند بیکار هستند.

وی گفت: ایجاد اشتغال برای این خانواده ها بستر توانمندسازی آنها را فراهم آورده و به محرومیت زدایی و کاهش افراد تحت حمایت کمک می کند.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: سیاست کمیته امداد در سطح ملی توانمند سازی اقتصادی خانواده های ولی‌نعمتان از طریق ایجاد فرصتهای شغلی از طریق پرداخت تسهیلات و کاریابی است و با این نگاه، در سال ۹۷ مقرر است در استان در بُعد کاریابی ۷۰۰ شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم که تاکنون ۷۱ درصد برنامه در این حوزه تحقق یافته و ۳۸۰ مورد شغل پایدار برای مددجویان فراهم شده است.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی کمیته امداد اعلام کرد: یکی از سیاست های کمیته امداد اختصاص بسته های تشویقی به کارفرمایان است که به منظور توسعه اشتغال و درآمدزایی مددجویان، بسته تشویقی در قالب تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایان اعطا می شود تا آنها نسبت به جذب کارجویان واجد شرایط کمیته امداد اقدام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر کارفرمایی از مددجویان کمیته امداد به عنوان نیروی کار استفاده کند تا سقف پنج نفر، به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند.

وی توضیح داد: کمیته امداد این آمادگی را دارد چنانچه کارفارمایی نیاز به نیروی کار داشته باشد با اعلام به این نهاد، افراد واجد شرایط را به آن شرکت معرفی کرده و یا نیروی مورد نیاز را براساس مهارت درخواستی آموزش دهد که در صورت بکارگیری مددجو، ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمای مددجوی به کارگیری شده را تا ۲ سال پرداخت می کنیم.

دهقانی محمدآبادی اظهار کرد: اصناف و صاحبان مشاغلی نظیر مجتمع خدماتی، دامداری، کارگاه شیرینی پزی و نانوایی ها هم می توانند از این بسته حمایتی بهره مند شوند.

وی یادآورشد: بسته تشویقی دیگری که کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار دارد مربوط به کاریابی هاست، براین اساس، اگر دفاتر کاریابی، نیرو (مددجویان کمیته امداد) را به شرکت ها معرفی کنند به ازای هر مددجوی به کارگیری شده، نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار را در همان سال به علاوه یک میلیون ریال به آنها پرداخت می کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز